حنای دشمنان برای مردم هوشیار و آگاه ما رنگی ندارد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به تحرکات اخیر دشمن در فضاسازی رسانه‌ای در مورد حادثه‌ای در متروی تهران برای یک دختر دانش آموز گفت: رسانه‌های خارجی به دنبال جوسازی و راه انداختن سوژه جدیدی شبیه مهسا امینی هستند اما باید بدانند دیگر حنای آنها برای مردم هوشیار و آگاه ما رنگی ندارد و کسی فریب دروغگویی‌های شما را نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اهمیت اخلاق و آداب اسلامی در جامعه، خانواده را عامل اصلی تربیت دینی و آموختن اخلاق اسلامی به فرزندان دانست و بر ضرورت رعایت اخلاق توسط والدین و الگوپذیری کودکان و جوانان تاکید کرد.

امام جمعه بندر آستارا با تبریک فرارسیدن هفته فراجا و تشکر از زحمات نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت جامعه و مبارزه با متخلفان و برهم زنندگان نظم عمومی، افزود: یقینا مردم خوب و قدرشناس هم شکرگزار نعمت امنیت و ممنون شما عزیزان هستند.

وی با بیان‌اینکه نیروهای انتظامی در شهرها، جاده‌‎ها و مرزها با جان و دل از امنیت و آرامش هموطنان عزیز دفاع و مظلومانه شهدای بسیاری هم در این راه تقدیم می‌کنند و همیشه در کنار مردم هستند، تصریح‌کرد: از مسئولان می‌خواهم با توجه به اهمیت و سختی کار آنان سطح معیشتی و رفاهی آنان را ارتقاء دهند.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به تحرکات اخیر دشمن در فضاسازی رسانه‌ای در مورد حادثه‌ای در متروی تهران برای یک دختر دانش آموز گفت: رسانه‌های خارجی به دنبال جوسازی و راه انداختن سوژه جدیدی شبیه مهسا امینی هستند اما باید بدانند دیگر حنای آنها برای مردم هوشیار و آگاه ما رنگی ندارد و کسی فریب دروغگویی‌های شما را نمی‌خورد.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا ادامه داد: دشمن در خواب و خیال خود فکر می‌کرد که امسال هم می‌تواند مثل پاییز گذشته کشور را به اغتشاش و ناامنی بکشاند ولی آمادگی و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اقدامات گسترده نیروهای امنیتی اجازه نفس کشیدن به خرابکاران و فتنه‌گران را نداد.

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد بندر آستارا با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییر تاریخ روز وقف از ماه صفر به روز ۱۶ ربیع‌الاول به اهمیت این سنت حسنه در آیات و روایات و در فرهنگ اجتماعی بسیاری از کشورهای مختلف دنیا پرداخت و نسبت به احیای این عمل نیکو تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا به ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: تغذیه، سلامت، تربیت، تحصیل، بازی، آرامش و داشتن خانواده خوب از حقوق ابتدایی و اصلی کودکان است.

وی از ظلم‌هایی که در حق کودکان می‌شود ابراز نگرانی کرد و افزود: باید شرایط کودکی کردن و بهره بردن از دوران کودکی برای همه کودکان فراهم شود.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ۱۷ مهرماه روز جهانی پست را گرامی‌داشت و تصریح‌کرد: آن زمانی که ارتباط جدید رسانه‌ای نبود و اخبار و اطلاعات با این سرعت تبادل نمی‌شد. پست تنها راه ارتباطی افراد در شهرها و کشورهای مختلف بود و امروز هم علی‌رغم همه توسعه‌های ارتباطی باز هم نقش پست در انتقال مرسولات مردم بسیار مهم و قابل تقدیر است.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به ۱۸ مهر ماه روز جهانی سلامت روانی، خاطرنشان‌کرد: دنیای امروز برای ایجاد آرامش روح انسان راه‌های مختلفی رفته ولی نه تنها نتوانسته آن را ایجاد کند، بلکه با فشارها و رفتارهای مختلف غیرانسانی باعث تهدید سلامت روان بشر شده است، اما اسلام معنویت و یاد خدا را نسخه آرام بخش روح و سلامت روان برای بشریت قرار داده است.

کد خبر 1727299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha