مهم ترین هدف تبلیغات اسلامی پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و فرهنگی است

رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: مهم ترین هدف تبلیغات اسلامی پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و فرهنگی است و لذا تلاش کردیم از همه ظرفیت های هیئات مذهبی، مساجد، حوزه های علمیه برادران و خواهران، اهل سنت و موسسات قرآنی و ... استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان  آذربایجان‌غربی،  حجت الاسلام حسن محمدی، رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین هدف تبلیغات اسلامی پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و فرهنگی است و لذا تلاش کردیم از همه ظرفیت های هیئات مذهبی، مساجد، حوزه های علمیه برادران و خواهران، اهل سنت و موسسات قرآنی و ... استفاده شود.


وی افزود: اهل سنت در اکثر مراسمات دینی خصوصا در غدیر، نیمه شعبان، دهه کرامت، محرم و .... پای کار آمدند و حرکتی را رقم زدند که کم نظیر بود.


رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد:  برای اولین بار از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران در تبلیغ دین در شهر ارومیه استفاده شد و طلاب خواهر در محرم و صفر به روستاهای اطراف و مساجد سطح شهر جهت تبلیغ معارف دینی اعزام شدند که این مسئله قبل از دو سال اخیر نظیر نداشت.


وی ادامه داد: بانوان طلبه کانون های تبلیغی را راه اندازی کردند که یکی از آن‌ها کانون تبلیغی دختران انقلاب است که در سطح شهر فعالیت فرهنگی، قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت در مسئله حجاب و... انجام دادند.


حجت الاسلام محمدی با بیان این که از حوزه های علمیه برادران در تبلیغ دینی در اعزام های محرم و صفر، رمضان و ...استفاده شد، گفت:  در مراسمات دینی و رویدادهای فرهنگی هم حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون ارومیه پای کار بودند.


وی خاطرنشان کرد:  دوره های منبرداری، مسجد داری، کار با کودک و نوجوان و ... در حدود ۴۰ جلسه در مسجد حاجی خان برای طلاب جوان و ائمه جماعت ارومیه برگزار شد و هیئت علما هم راه اندازی شد و حدود ۵۰ جلسه برگزار شد و امید است مدیران بعدی به این مسئله اهتمام داشته باشند.


رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی ارومیه بیان داشت:  در مسئله مساجد نیز واقعا خلاء های بسیار زیادی وجود داشت که تلاش شد در این دو سال با حرکت های جهادی و شبانه روزی بخشی از آن حل شود و برخی مساجد کلیدی شهر حقیقتا نیاز به کار جهادی و حمایت های همه جانبه دارد تا تاثیرگذاری فرهنگی قابل اعتنایی داشته باشند.


وی افزود:  یکی از مهم ترین مسئله های تبلیغات اسلامی هیئت های مذهبی بود و قبلا تقریبا بسیاری از هیئات با تبلیغات اسلامی بیگانه بودند و یا اصلا از امکاناتی که در اختیار هیئات مذهبی قرار داده می شد اطلاعی نداشتند و یکی از اقدامات ما اطلاع رسانی عمومی برای همه هیئات های مذهبی برای دریافت حواله های محرم و صفر و ... بود و الحمدلله امروز هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی را خانه خود می دانند و در همه رویدادها پای کار هستند و این ظرفیت عظیمی که ایجاد شده با عنایت دوستان می تواند در آینده روزهای خوبی را قم بزند.


حجت الاسلام محمدی ادامه داد:  جریان سازی مردمی و پای کار آوردن مردم در رویدادهای دینی و ملی یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات اسلامی بود و تلاش کردیم با سپردن کارها به مردم و استفاده از ظرفیت حاکمییتی و ادارات، رویدادهای ملی و مذهبی به یک رسم همیشگی تبدیل شود که نمونه آن را مردم در غدیر و یوم العباس و اربعین و ... مشاهده کردند و حرکتی که برای نیمه شعبان هم در شهر شروع شده با مدیریت های مناسب می تواند مثل غدیر فراگیر و همه گیر شود. 


وی گفت:  در ماه رمضان هم در حدود بیش از ۱۰۰ مسجد جمع خوانی قرآن کریم و ده ها مسجد افطاری ساده برگزار شد که این هم با عنایت خداوند متعال و همکاری مردم رقم خورد. 

کد خبر 1727811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha