تعهد داوطلبانه فولاد کویر آران و بیدگل برای تولید ۶ میلیون اصله نهال

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: فولاد کویر آران و بیدگل یکی از پیشگامان تولید نهال در کشور است که داوطلبانه متعهد به تولید ۶ میلیون اصله نهال سازگار با کویر در طی ۴ سال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، عباسعلی نوبخت در بازدید از مزرعه تولید نهال مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل گفت: مشکل ریزگرد ها در کل کشور و حتی شمال ایران هم ظهور پیدا کرده است و حل این مشکل در کشور با شرایط فعلی، هیچ راهی جز نهال‎ کاری ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در این راستا نخستین هدف، حفظ پوشش گیاهی است و بعد از آن باید به احیای غنی سازی و توسعه پوشش های گیاهی پرداخته شود.

تعهد داوطلبانه فولاد کویر آران و بیدگل برای تولید ۶ میلیون اصله نهال

نوبخت ادامه داد: در ایران تاکنون ۳۰۰ میلیون اصله نهال به همت سازمان ها، صنایع و همچنین مردم تولید شده که فولاد کویر آران و بیدگل یکی از پیشگامان این حرکت در کشور است که داوطلبانه متعهد به تولید ۶ میلیون اصله نهال سازگار با کویر در طی چهار سال شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما آمادگی داریم با توجه به مدیریت خوب این مجموعه در تولید نهال ، با واگذاری عرصه های بیشتر ضمن تولید نهال در آران و بیدگل، با بهره گیری از ظرفیت کشت گیاهان داروئی، برای توانمند سازی جوامع محلی نیز اقدام کنیم.
 

نوبخت تصریح کرد: به عنوان یک جنگلبان از اقدامات ارزشمند فولاد کویر در راستای تولید نهال تشکر می کنم و امیدوارم این طرح در عرصه های بیشتر ادامه داشته باشد.

تعهد داوطلبانه فولاد کویر آران و بیدگل برای تولید ۶ میلیون اصله نهال

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم در این بازدید، با قدردانی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید نهال، اعلام کرد که این مجتمع آمادگی و توانایی تولید نهال‎ های بیشتر در شهرستان آران و بیدگل را دارد و در صورت نیاز می تواند بیشتر از تعهد خود را نیز به انجام برساند.

حسین حسین زاده افزود: کاشت یک میلیارد اصله درخت در بازه زمانی چهار ساله در مناطق رویشی کشور در راستای کاهش کربن و گرمای زمین، محافظت از آب و خاک، مقابله با ریزگردها و حفاظت از زیست انسانی که جزو دستور کار کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد قرار دارد، برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اجرای این طرح ملی، کاهش فاصله تولید و ترسیب کربن در کره زمین ذکر شده و تعهد استان اصفهان در اجرای پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور، ۳۰ میلیون نهال طی چهار سال است که مجتمع فولاد کویر به شکل داوطلبانه متعهد به تولید ۶ میلیون اصله نهال در طی ۴ سال شده است.

تعهد داوطلبانه فولاد کویر آران و بیدگل برای تولید ۶ میلیون اصله نهال

کد خبر 1728080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha