تظاهرات مسلمانان بنگلادش علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه

هزاران نفر از مسلمانان بنگلادش با برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف این کشور، حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشروق، هزاران نفر از مسلمانان بنگلادشی روز جمعه در نقاط مختلف این کشور واقع در جنوب آسیا به خیابان ها آمدند تا به محاصره و بمباران غزه توسط اسرائیل اعتراض کنند و خواستار پایان دادن به ظلم و ستم بر فلسطینیان شدند.

صدها نفر در خیابان های داکا، اندکی پس از پایان نماز جمعه در مسجد بیت المکرم تجمع کردند. بسیاری از آنها پرچم های فلسطین و پوسترهایی را برافراشتند که بر روی آنها شعارهای ضد اسرائیلی درج شده بود.

مسلمانان با سر دادن شعارهایی در طرفداری از فلسطین و ضد اسرائیل سر دادند و پلیس ضد شورش نیز آنها را همراهی کرد.

معترضان همچنین از مسلمانان سراسر جهان خواستند در حمایت از فلسطینیان متحد شوند و اسرائیل را تحریم کنند.

زین العابدین، رهبر حزب اسلامی آندولن بنگلادش، یکی از بزرگ‌ترین احزاب سیاسی این کشور، گفت: اسرائیل به تنهایی نمی توانست بدون کمک آمریکا و متحدانش علیه غیرنظامیان حمله کند و غزه را محاصره کند.

وی از ایالات متحده خواست از کمک به اسرائیل برای ارتکاب جنایات در فلسطین دست بردارد.

احمد عبدالقیوم، سخنگوی حزب، گفت: بیش از 50 هزار مسلمان در سراسر کشور در تظاهرات شرکت کردند.

سرور کمال عزیزی، رهبر حزب نظام الاسلام در بنگلادش، مقامات اسرائیل را به ارتکاب جنایت علیه بشریت با محدود کردن کالاهای اساسی مانند غذا، آب و برق در غزه متهم کرد. وی از دولت بنگلادش خواست در کنار مردم فلسطین باشد.

در اوایل این هفته، بنگلادش با اکثریت مسلمان با صدور بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در درگیری‌های مسلحانه بین اسرائیل و فلسطین شد و از هر دو طرف خواست حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تلفات بیشتر بی‌گناهان هر دو طرف به کار گیرند.

کد خبر 1728521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha