رژیم صهیونسیتی با مظلوم نمایی و تبلیغات رسانه‌ای به دنبال جلب حمایت هم پیمانانش است

رویا فنودی با گفت: به نظر می رسد این رژیم با مظلوم نمایی و تبلیغات رسانه ای خود به دنبال جلب حمایت هم پیمانانش است چرا که حال او رو به افول است و شکست بزرگ و غیرقابل ترمیم در پیش دارد.

رویا فنودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اشاره به چرایی اهمیت مسئله فلسطین برای ما و جهان اسلام، گفت: بسیاری از کشورها به لحاظ تاریخی، جغرافیایی، سیاسی، نظامی اهمیت خاصی در یک دوره تاریخی دارند اما فلسطین از این رو حائز اهمیت است که در واقع ارزش های متعالی انسانی در این سرزمین عینیت پیدا کرده است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه فلسطین نقطه اتصال تمدن ها است، افزود: انسان های خداگونه در فلسطین زندگی کرده و یا از آن گذر کردند، هم فلسطین و هم بیت المقدس، سرزمین انبیا و محل ظهور و گسترش ادیان الهی است، نخستین قبله گاه مسلمین و کانون توجه و احترام پیروان مذاهب بزرگ دنیا و همه ملت های جهان بوده و در واقع فلسطین یک سرزمین مقدس است.

وی با اشاره به این که سه دین از ادیان بزرگ معاصر یعنی اسلام، مسیحیت و یهودیت در فلسطین ظهور و بروز پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: قدس از قداست اسلامی برخوردار است، در حافظه دوران تاریخی آن زمان در قلوب مسلمان جایگاه خاصی داشته و در جایگاه دینی، قبله اول مسلمانان، سرزمین اسلام و معراج بوده و سومین شهر دینی بزرگ مسلمانان بوده و سرانجام هم سرزمین نبوت ها، برکات دفاع و جهاد بوده است.

فنودی اظهار کرد: شاید مسلمانان، اعراب و فلسطینیان در موضع گیری های خود نسبت به مسئله صلح با اسرائیل، جایز بودن یا نبودن آن و در صورت جایز بودن یا موفق شدن یا نشدنش با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند اما مسلمانان، اعراب و فلسطینیان در اسلامی بودن قدس و حفظ هویت آن اتفاق نظر دارند.

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: مسلمانان، اعراب و فلسطینیان با تلاش های مذبوحانه اسراییل برای یهودی سازی قدس و تغییر آثار و شخصیت های تاریخی و نشان عربی، اسلامی و مسیحی آن مخالف می باشند.

وی ابراز کرد: قدس قبله اول مسلمین است و زمان واجب شدن نماز در شب معراج در سال دهم بعثت یعنی سه سال قبل از هجرت پیامبر اکرم (ص) و اصحاب آن‌ جایگاه خاصی در اندیشه و حافظه دینی افراد دارد، آن حضرت ۱۶ ماه بعد از هجرت رو به بیت المقدس نماز می خواندند تا این که خداوند دستور تغییر قبله به طرف کعبه را دادند.

فنودی تصریح کرد: تصویری که از قدس در تفکر مسلمانان نقش بسته این است که خداوند آن را پایان سفر زمینی و آغاز سفر آسمانی معراج پیامبر اکرم (ص) قرار داده و اراده کرد سفر زمینی و شبانه پیغمبر اکرم (ص) از مکه و از مسجد الحرام آغاز شود و در مسجد الاقصی پایان پذیرد.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: داستان معراج پیامبر اسلام (ص) رمز و رموز خاصی دارد که نشان دهنده اهمیت این مکان مبارک است، مکانی که جبرئیل، براق (موجودی که وسیله انتقال مکه از قدس شده بود) را به سنگ بست تا از سفر دیگرش از مسجد الاقصی یا قدس به آسمان ها به سدر المنتهی بازگرداند، این امر باعث شد تا خاطرات این سفر با دیدن همان صخره و براق در ذهن مسلمانان تداعی شود.

وی با بیان اینکه قدس پنج بار در قرآن کریم وصف شده، اظهار کرد: در سوره اسراء هنگام توصیف مسجد الاقصی، هنگام صحبت کردن در مورد سرگذشت ابراهیم خلیل، در داستان موسی پس از غرق شدن فرعون و سربازانش، در مورد قوم بنی اسرائیل، در داستان سلیمان و توصیف قدرت پادشاهی که خداوند در اختیار او قرار داده بود، در داستان سبا و توصیف آسایش و آرامشی که خداوند برای آنها فراهم کرده، آمده است.

فنودی با اشاره به این که در قرآن کریم فلسطین سرزمینی با برکت نامیده شده، عنوان کرد: گروهی از مفسران جدید و قدیم قرآن کریم درباره این که خداوند فرمودند؛ «وَ التِّینِ وَ الزَّیْتُونِ «1» وَ طُورِ سِینِینَ «2» وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمِینِ»، بر این باورند که مراد از انجیر و زیتون در این آیات همان سرزمینی است که در آن این میوه ها می رویند و این  سرزمین را بیت المقدس گویند بنابراین دارای اهمیت است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه یادآور شد: امام خمینی (ره) در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ پیامی به تمام مسلمانان ایران و جهان صادر کرد و از تمام مسلمانان خواستند آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس روز همبستگی کشور ایران و جهان اسلام در حمایت از حقوق قانونی مسلمانان فلسطین انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در این روز مسلمانان راهپیمایی و گردهمایی هایی دارند و  حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش می گذارند، قدس شریف به قدری اهمیت دارد که ممکن است حکومت امام زمان (عج) هم در آنجا به وقوع بپیوندد.

فنودی با بیان این که شهرک نشینان صهیونیستی در ماه های اخیر نه تنها توسط فلسطینی ها بلکه توسط جامعه جهانی مورد انتقاد قرار گرفته اند، ابراز کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای آخر دولت باراک اوباما قطعنامه ای ضد شهرک سازی رژیم صهیونسیتی اشغالگر تصویب کرد که این قطعنامه اعتراضاتی در اروپا به دنبال داشت.

این مدرس حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: مردم در اعتراض به این قطعنامه برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی دست به تظاهرات علیه حکومت هایشان زدند و این اعتراضات سبب شد تا دولت های اروپایی هم یکسری موارد را به زبان بیاورند.

وی عنوان کرد: هم رژیم صهیونسیتی و هم صهیونیست های افراطی ساکن شهرهای اشغالی قدس خواهان افزایش شهرک ها شدند تا تعداد واحدهای مسکونی آنها افزایش یابد و این حجم از مطالبات و اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها سبب شد تا رژیم صهیونسیتی در شرایطی قرار بگیرد که تحت فشار افراطی ها شروع به یکسری ماجرا جویی ها در غزه کند.

فنودی تصریح کرد: یکی از دلایل حمله به غزه می تواند این باشد که رژیم صهیونسیتی برای فرار از این که توسط افراطی ها زیر سوال برود، دست به این تجاوز زد.

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل جنگ سخنان نسنجیده ترامپ و جسارت تل‌آویو بود که قصد داشتند قدس را پایتخت اسراییل قرار دهند، سفارت آمریکا را به قدس منتقل کنند که صهیونیست های افراطی هم مایل به انتقال پایتخت سیاسی خودشان به قدس بودند و این موضوع توسط خاخام های افراطی بارها و بارها مطرح شد و فضایی به وجود آمد تا این امر توسط رهبر جدید آمریکا تسریع پیدا کند.

سیاست های دولت های اسلامی یکی از عوامل حمله به غزه

وی سیاست های دولت های اسلامی را از دیگر عوامل حمله به غزه عنوان کرد و افزود: ترکیه و عربستان دو دولت هستند که پاسخ گوی مستقیم هرگونه تجاوز به غزه و علیه مردم فلسطین می باشند اما این دو کشور به بهانه مقابله با ایران دست به هر اقدام نادرستی می زدند، عربستان صراحتا باب معاملات با صهیونیست ها را باز کرده و در خفی برای برقراری رابطه با رژیم صهیونسیتی فرستاده ای نزد آنها فرستاد.

فنودی ابراز کرد: ترکیه هم خواهان عادی سازی روابط با اسراییل است زیرا اردوغان به دنبال سیطره بر خاورمیانه است به همین منظور هر روز یک سخن نسنجیده ای علیه ایران می زند و متاسفانه در این فرد جریان نفاق وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ترکیه و عربستان از یک سو خواهان عادی سازی روابط با اسراییل هستند و از سوی دیگر باید پاسخگوی اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها هم باشند به همین دلیل تلاش دارند تا این دو کشور را بیشتر به سمت خود بکشند و از ایران دور کنند.

وی با اشاره به این که در کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو یکسری راست گرایان افراطی هستند، اظهار کرد: این کابینه در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی مواجه است و افکار صهیونیست ها و شهرک نشینان به ناکارآمدی اینها واقف شده اند و این امر باعث شده تا هر چند وقت یکبار کابینه امنیتی شود.

فنودی اضافه کرد: با هر بار امنیتی شدن کابینه یک تهدید نظامی به وجود می آید و از فلسطین اشغالی به نوار غزه حمله می شود، نتانیاهو برای جلب افکار عمومی صربستان به دنبال امنیتی کردن شرایط است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این کنفرانس به وحدت بین مسلمین و راه های مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل اشاره فرمودند که این مهم مورد پسند صهیونیست ها نبود و به عنوان یک مسئله برای انتقام جویی از مردم فلسطین آن را پیگیری کردند که حمله به نوار غزه را به دنبال داشت.

وی با اشاره به این که در شرایط فعلی صهیونیست ها به دنبال آزمون رفتار و عمل محور مقاومت علیه خودشان هستند، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها بدانند پاسخ هر حمله یک ضد حمله خواهد بود و دولتمردان اسلامی و خصوصا دولت ها باید با وحدت از اختلافات دست بردارند و در خصوص فلسطین به یک جمع بندی برسند.

فنودی بیان کرد: حمله صهیونیست ها به زنان معتکف در مسجد الاقصی، هتک حرمت مسجد الاقصی، هتاکی به معراج پیامبر اسلام (ص)، به شهادت رساندن و مجروح کردن صدها فلسطینی، عدم پذیرش پیشنهاد مقاومت برای تبادل اسرا، افزایش روز به روز جنایات صهیونیست ها در کرانه باختری باعث شکل گیری عملیات طوفان الاقصی بر علیه اسرائیل غاصب شد.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند در سوره بقره آیه ۱۹۴ و در سوره مائده آیه ۴۵ می فرماید؛ ما در تورات بر بنی اسرائیل لازم و مقرر داشتیم که در قانون قصاص جان در برابر جان، چشم در برابر چشم، بینی در برابر بینی، قصاص کنید و در سوره بقره فرمودند؛ ماه های حرام در برابر ماه حرام است اگر دشمن حرمت آن را رعایت نکرد و در آن جنگید شما هم برای حفظ کیان خود در همان ماه با او بجنگید و همه حرمت ها دارای قصاص هستند و هر کس به شما تعدی کرد شما هم به مثل او بر او تعدی کنید و از خدا پروا نمایید و بدانید خدا با پروا پیشه گان است، با توجه به بی حرمتی های صهیونیست ها لازم بود که این عملیات انجام شود.


وی تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی به شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونسیتی اشاره فرمودند و عامل ایجاد عملیات طوفان الاقصی را ظلم، جنایات و درنده خویی مداوم رژیم جعلی غاصب صهیونیستی در حق مردم فلسطین عنوان کردند.


فنودی تاکید کرد: این رژیم با دروغ گویی و مظلوم نمایی نمی تواند آن چهره هیولایی و دیو سیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم پنهان کند و یا با یاوه گویی شجاعت جوانان مسلمان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنها را بر عهده غیر فلسطینی ها بگذارد.


این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: همچنین مقام معظم رهبری به تلاش رژیم خبیث صهیونیستی بر مظلوم نمایی و کمک رسانه های استکباری جهان در القای این مظلوم نمایی به افکار عمومی اشاره فرمودند و این مظلوم نمایی را صدرصد خلاف و دروغ می پندارند و می فرمایند؛ هیچ کس نمی تواند از این هیولای دیو سیرت چهره مظلوم بسازد.


وی با بیان این که حضرت آقا هدف از مظلوم نمایی رژیم صهیونسیتی را توجیه جنایاتش در حملات جاری به غزه و قتل عام مردم بی گناه عنوان کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: محاسبه رژیم جعلی و حامیانش در این مسئله هم غلط است، سران و تصمیم گیرندگان رژیم صهیونسیتی و حامیانش بدانند این اقدامات، بلای بزرگتری بر سر آنها می آورد و ملت فلسطین با عزم راسخ تر در واکنش به این جنایات سیلی سنگین تری بر چهره زشت آنها خواهند زد.


فنودی ادامه داد: به نظر می رسد این رژیم با مظلوم نمایی و تبلیغات رسانه ای خود به دنبال جلب حمایت هم پیمانانش است چرا که حال او رو به افول است و شکست بزرگ و غیرقابل ترمیم در پیش دارد.


این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: فروپاشی هیمنه پوشالی نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی در جریان عملیات طوفان الاقصی، این رژیم و حامیانش را وادار کرد تا برای فرار از این تهدید، راهبرد مظلوم نمایی را در پیش بگیرد، چون تحقیر شدند.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی برای جبهه مقاومت در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی یکسری دستاورد داشته، خاطرنشان کرد: در حوزه داخلی رژیم صهیونسیتی یک شکاف عمیق و مشکلات زیادی را برای نتانیاهو و دولتش ایجاد می کند تا جایی که مجبور به استعفا شود.

عملیات طوفان الاقصی می تواند باعث انسجام بیشتر روحیه جریان مقاومت در فلسطین شود

فنودی اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی می تواند باعث انسجام بیشتر روحیه جریان مقاومت در فلسطین شود، اکنون در داخل این جریان شاهد همراهی همه جریان های مقاومت هستیم که دست رد به سینه جریان سازش زدند و در طول یک دهه گذشته هم مردانگی خودشان را در حوزه مقابله میدانی و عملیاتی با رژیم صهیونسیتی به اثبات رسانیدند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: از جمله این جریانات می توانیم به جنبش اسلامی گردان الاقصی، امیر الاسود و یک جریان نو پا و مبارز از بین جوانان فلسطینی، جریان مقاومت لبنان، انصار الله یمن اشاره کنیم که در ساعات اولیه این عملیات، بیانیه ای می نویسند و این عملیات را همراهی می کنند و همبستگی خود را با مقاومت فلسطین به طور کامل اعلام می کنند، این امر یک دستاورد بسیار مهم است.


وی با اشاره به دستاوردهای منطقه ای عملیات طوفان الاقصی، عنوان کرد: بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی یقینا با تاخیر جدی کشورهای همراه خواهد بود و حضرت آقا در این مورد اشاره فرمودند که روی اسب بازنده شرط بندی نکنید، این عملیات کشورها را به فکر واداشته، رژیم صهیونسیتی که در حال فروپاشی است چطور می تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

فنودی افزود: کشورهای عربی که با مسئله عادی سازی روابط با اسراییل یکسری سازگاری نشان داده بودند و می خواستند نسبت به عادی سازی روابط اقدام کنند آنها هم متوجه خیانتی شدند که اسراییل به جهان اسلام کرده و این کشورها هم مجبورند یکسری تاملاتی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: سران کشورهای عربی که سکوت کردند به نوعی از رژیم صهیونسیتی حمایت کردند و همراهی لازم با جبهه مقاومت در فلسطین را انجام ندادند و در این زمینه قصور کردند آن هم پس از عملیات طوفان الاقصی یک تاملی در رفتار و برخوردشان خواهند کرد و این عملیات محاسبات آنها در منطقه را تغییر خواهد داد.

وی ابراز کرد: در حوزه بین المللی این عملیات واکنش منفی حامیان رژیم صهیونسیتی در آمریکا و اروپا را به دنبال داشت و نشان داد که موضوع حمایت از حقوق بشر تفاوت قابل توجهی در میان فلسطینیان مسلمان با اروپاییان و غربی ها دارد.

فنودی اظهار کرد: آنها سالیان سال است که موضوع حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان را به عنوان شعار خود در رسانه ها اعلام می کنند اما هیچ گونه حمایتی از مردم مظلوم فلسطین نکردند و این امر رسوایی آنها را هم به بار می آورد که سازمان ملل تنها اسمی از حمایت حقوق بشر را یدک می کشد، این موضوع برگ برنده ای برای شناخت بیشتر کشورهای جهان نسبت به شعاری که مطرح کرده اند، می باشد.


این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی به نظر می رسد که مقاومت به عنوان یکی از نقش آفرینان اساسی روابط بین المللی یک بار دیگر استحکام قابل توجهی پیدا کرده و اثبات کرد امروز یکی از بازیگران و نقش آفرینان اصلی در حوزه روابط بین المللی است.

وی تاکید کرد: این عملیات نقش آفرینی کشورهای عضو جبهه مقاومت در هندسه قدرت جدید نظام بین المللی است و اثبات شد این جبهه می تواند با اقدامات شجاعانه خودش نقش آفرینی کند و بازیگری قابل توجهی در هندسه قدرت جدید داشته باشد و به دنبال افزایش توانمندی های خودش در این مسیر قرار بگیرد.

فنودی تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی با ارتکاب ده ها ظلم و ستم بر مردم مظلوم فلسطین باعث برانگیخته شدن خشم و عصبانیت مردم این سرزمین شد و این مهم یک همنوایی و اتحاد بین فلسطینیان به وجود آورد که منجر به وقوع عملیات طوفان الاقصی شد.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: از ابتدای تأسیس اسراییل و اشغال سرزمین فلسطین که با تجاوز و اشغالگری صهیونیست ها صورت گرفت قریب ۷۵ سال می گذرد و در طول این سال ها اسراییل حتی یک قدم از این جرم و جنایاتش عقب نشینی نکرده است.

وی عامل اصلی عملیات طوفان الاقصی و شکست دشمن را ماهیت ظالم و متجاوزگری رژیم صهیونسیتی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات خود، جریان دروغ گویی و مظلوم نمایی این چهره دیو سیرت را در حمله به غزه و قتل عام مردم بیان فرمودند.

فنودی ادامه داد: این حالت مظلوم نمایی در ظاهر نشان می دهد برای پنهان کردن چهره دیو سیرت، ماهیت فریب کارانه و مزدورانه رژیم صهیونسیتی است، آنها به سختی توسط گروه مقاومت فلسطینی غافلگیر شده و دچار تلفات و خسارات سنگینی شدند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در راستای فریبکاری، رژیم صهیونسیتی برای جلب حمایت و پشتیبانی جامعه جهانی به دروغ و مظلوم نمایی رو آورده که این ها نشان دهنده ذلت و حقارت صهیونیست ها است.

وی بیان کرد: حضرت آقا فرمودند؛ فرافکنی سران و مقامات رژیم صهیونسیتی که به ظاهر طراحی هوشمندانه ای داشتند در مقابل فلسطینی ها با عملیات طوفان الاقصی منجر به شکست شد آنها این عملیات را به غیر فلسطینی ها نسبت می دهند که حضرت آقا تاکید کردند این عملیات کار خود مردم غزه و فلسطین بود زیرا برای دفاع از وطن خودشان بوده است.

فنودی تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در حوزه امنیتی و اطلاعاتی شکست سنگین تاریخی از گروه های فلسطینی خورد پس برای اقناع افکار عمومی داخلی و صهیونیست های شهرک نشین سرزمین های اشغالی و همچنین برای جلوگیری از شکل گیری موج های اعتراضی بعدی تلاش می کند تا به دنیا دیکته کند که طراحی عملیات در خارج از سرزمین های اشغالی یعنی ایران بوده اما حضرت آقا آن را انکار می کنند و می فرمایند؛ کار مردم فلسطین بوده است.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: شجاعت و دلاوری رزمندگان گروه مقاومت فلسطینی در طول سالیان اخیر به خصوص در این عملیات آن قدر بزرگ و چشمگیر بوده که میدان را از دشمن گرفته و شکست سخت و دردناکی را به آنها تحمیل کرده تا جایی که دشمنان صهیونیستی به یاوه گویی افتاده اند و دستانی را در طراحی این عملیات دخیل می دانند.

وی عنوان کرد: حضرت آقا می فرمایند؛ رژیم صهیونسیتی بعد از عملیات بزرگ و هوشمندانه طوفان الاقصی دیگر رژیم صهیونسیتی سابق نیست، در واقع باید گفت؛ انجام موفقیت آمیز این عملیات، تلفات و خسارات بسیار عظیمی بر پیکره رژیم صهیونسیتی وارد کرد که غیر قابل جبران است و این رژیم نمی تواند به وضعیت پیش از این عملیات برگردد.

فنودی تصریح کرد: طراحی و انجام موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی تا این جای کار برای سران تل‌آویو گران تمام شده و سقوط دولت و کابینه نتانیاهو تنها یکی از کمترین اثرات آن است.

این استاد حوزه علمیه گفت: قطعا شکست و غافلگیری رژیم صهیونسیتی، آن را در عرض موج هایی به مراتب بزرگتر و سهمگین تر از این عملیات در منطقه قرار خواهد داد که در نهایت با پیش بینی حضرت آقا شاهد فروپاشی این رژیم کودک کش خواهیم بود.

کد خبر 1728706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha