تولید نان بی کیفیت؛ امنیت غذایی، سلامت و بهداشت مردم را تهدید می کند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: تولید نان بی کیفیت؛ امنیت غذایی، سلامت و بهداشت مردم را تهدید می کند و موجب امراض زیادی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز، در همایش احیای نان کامل با اشاره به اینکه مسئله نان از واجبترین و ضروری ترین مسائل کشور است، گفت: باید اهتمام ویژه ای نسبت به این مهم داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه مسئله نان، مسئله ریشه داری است و به آسانی قابل حل شدن نیست، افزود: با شهرنشینی، صنعتی شدن کشاورزی و تشکیلات صنعتی و اداری، دیگر مانند گذشته تعداد تولید کننده ها بالا نیست و همه در حال حاضر مصرف کننده هستند.

وی به اهمیت سلامت افراد جامعه تاکید کرد و ادامه داد: سلامت اقشار مختلف جامعه، به سالم بودن نان، آب و هوای سالم وابسته است که باید توجه ویژه ای به این امور شود. 

این مقام مسئول همچنین به اهمیت کیفیت نام در کنار سلامت آن تاکید کرد و بیان کرد: نان های تولیدی در کشور، کیفیت لازم را ندارند که در این راستا، نیاز به یک ضابطه اصولی برای حل این مشکل داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر اینکه، نان حیاتی ترین غذای مردم کشور است و باید به همه موارد از جمله سلامت و کیفیت آن توجه شود،  ادامه داد: تولید نان بی کیفیت؛ امنیت غذایی، سلامت و بهداشت مردم را تهدید می کند و موجب امراض زیادی می شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اگر سلامت و کیفیت نان، درست شود، در مصرف سرمایه کشور صرفه جویی می شود. 

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه سرانه مصرف گندم و آرد در ایران، یک و نیم برابر بیشتر از کل دنیاست، اظهار داشت: هدر رفت این سرمایه ملی، حقوقی، بهداشتی هدر رفت سرمایه کل کشور است چراکه دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای نان و آرد هزینه می کند این سرمایه مملکت و بیت المال است که باید از آن درست استفاده شود.

کد خبر 1728916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha