بیش از ۵۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بیش از ۵۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی طی هفته تربیت‌بدنی در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، عباس شیبک، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بیش از ۵۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی طی هفته تربیت‌بدنی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاح پنج زمین ورزشی چمن مصنوعی مینی‌فوتبال در نقاط روستایی و کم‌برخوردار و کلنگ‌زنی یک سالن ورزشی تخصصی بانوان در حاشیه شهر زاهدان که با مشارکت شهرداری و شورای شهر زاهدان احداث می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان یادآور شد: اولین یادواره شهدای ورزشکار استان ۲۶ مهرماه در پنج شهرستان زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان برگزار و از خانواده ۱۲۰ شهید ورزشکار استان تجلیل می‌شود، در این مراسم از سه ورزشکار استان که در بازی‌های آسیایی مدال کسب کردند تجلیل خواهد شد.

شیبک خاطرنشان نمود: مسابقات قوی‌ترین مردان کوچک ویژه کودکان زیر شش سال برای نخستین‌بار، مسابقات دوچرخه‌سواری و دوی عمومی، مسابقه اتومبیل‌رانی خانوادگی از زاهدان تا زابل و مسابقه شترسواری از جمله برنامه های است که در این هفته برگزار می شود.

 وی افزود: در حوزه شهرستانها به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ، تعداد زیادی بازنشسته و یا در مرکز استان متمرکز شده اند. در برخی از حوزه ها در اداره کل ۵-۶ نیرو داریم که عملا نیروی مازاد محسوب می شوند و باید به شهرهای استان رسیدگی بیشتری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت:  غصب زمین های ورزشی ما در شهرستانها یک مشکل جدیست ، یکی از ادارات ، اطراف سالن ما دیوار کشیده و حتی در ورودی برای آن نگذاشته! در یکی از شهرستانها از وسط فضای ورزشی ما جاده و خیابان رد شده!!! این موضوعات بطور حقوقی پیگیری می شود.

شیبک ادامه داد: برخی از خانه های ورزش روستایی ، بصورت اسمی و ظاهری خانه ورزش است، خانه کدخدا تجهیز به اماکن ورزشی شده و عملا فعالیتی وجود ندارد!

 وی افزود: در سال‌های اخیر ، متحمل خسارت هایی شدیم، از جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و سازها که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است تا جریمه چاههای غیرقانونی که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و بدهی برق. تاکنون ۳ بار دادستانی و دادگاه رفتم در ارتباط با پرونده فوت ورزشکار و ورزشکاری که قطع نخاع شد. آرای دادگاه صادر شده و کسی پیگیر نبوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان  ادامه داد: یکی از مطالبه های به حق هیئت ها نداشتن فضای اختصاصی است. اماکن ورزشی طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شده ، در برخی مناطق استان یک سالن وجود دارد و همان هم به بخش خصوصی واگذار شده ، حتی جلوی واگذاری سالن ووشو را هم نتوانستیم بگیریم.

شیبک گفت: تلاش می کنیم برخی از اماکن از این قانون خارج شود ، مکاتبه لازم انجام شده و امیدوارم بتوانیم با همراهی مسئولان این مشکل برطرف شود. از شما هم عاجزانه می خواهم این موضوع بطور یک مطالبه مطرح تا اماکن ورزشی به خود هیاتها واگذار شود.

 وی افزود: مصوبه عمرانی ما ۲۰۸ میلیارد تومان است. ۱۸ میلیارد تومان برای دهکده ورزشی المپیک زاهدان مصوب شده که تحول آنرا به همراه خواهد داشت.                                                                                           

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت:  ۳۰ میلیارد تومان برای مجموعه ۱۷ شهریور در نظر گرفته شده که البته فقط نمای آن تا پایان سال کامل می شود.

وی افزود:  ۶۸ میلیارد تومان هم برای سالن ۴۵۰۰ نفری زاهدان در نظر گرفته شد که امیدواریم تا اواسط سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و میزبانی ملی و بین المللی داشته باشیم. برای تکمیل این سالن ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد:۱۰۳ طرح نیمه تمام ورزشی در استان داریم که از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند . تلاش می کنیم ۱۰ طرح مهم و اولویت دار با حمایت استاندار افتتاح شود.

کد خبر 1728943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha