وقف سرمایه اجتماعی است/ باید بین موقوفات و امنیت یک ترسیم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه وقف سرمایه اجتماعی است، گفت: ضرورت دارد که بین موقوفات و امنیت یک ترسیم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، همایش وقف همایش وقف، بقاع متبرکه و امنیت امروز ۲۵مهر در هتل بزرگ ارم برگزار شد. در این همایش حجت‌الاسلام «علی عبداللهی»، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه در طول سالهای متمادی در حوزه وقف چند درخواست داشته ایم، گفت: نکته اول اینکه تثبیت وقف و موقوفات با موازین شرعی تطبیق داشته باشد.

وی بیان کرد: نکته دوم اینکه اماکن وقف شده تثبیت مالکیت شوند، در همین راستا قوه قضائیه در سالهای اخیر همت نمود، تا با بر اساس یک نقشه جغرافیایی موقوفات را مشخص کند. ما از سازمان اوقاف در خواست داریم که برای هر مجموعه ای که عنوان وقف دارد شناسنامه حقوقی تشکیل شود تا موقوفات از گزند هر حادثه ای مصون بماند.

 حجت الاسلام عبداللهی وقف را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: ضرورت دارد که بین موقوفات و امنیت یک ترسیم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین لوازم حیات بشریت برای اعتمادسازی برای مسائل حاکمیت است، گفت: اگر دنبال از بین بردن یاس در جامعه هستیم، باید به موضوع وقف به عنوان سرمایه اجتماعی توجه کنیم.

کد خبر 1729073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha