حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی از سرمایه‌های بزرگ مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شود

آیت الله اختری با اشاره به خدمات آیت الله حائری یزدی، گفت: حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی از سرمایه‌های بزرگ مکتب، اسلام واهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله محمد حسن اختری امروز پنجشنبه در همایش بزرگداشت آیت‌ الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی که با حضور علما، روحانیون، مسئولان و مردم اراک در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ارزشمند، گفت: ایشان در طول زندگی خود خدمات ارزشمندی را در راستای تبیین ارزش های دینی و اسلامی ارائه دادندکه امید است ما بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم. 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه برگزاری همایش‌ها و آیین‌های بزرگداشت بزرگان دینی را امری ضروری دانست و اضافه کرد: این مهم راهی برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ دینی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ارزش های انقلابی است. 

وی با بیان اینکه این بزرگان خدمات ارزشمندی در جامعه داشتند و بسیاری از مردم از آنان شناختی ندارند، خاطر نشان کرد: حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی از سرمایه‌های بزرگ مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شود که تاسیس حوزه علمیه قم، احیای حوزه علمیه سپهداری اراک و تربیت شاگردان بزرگی از جمله امام راحل، آیت‌الله بروجردی، شیخ محمد تقی و شیخ احمد خوانساری بخشی از اقدامات ایشان بوده است.

وی با اشاره به تاسیس حوزه علمیه قم توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری بیان کرد: همگان به تمام معنا معتقد هستند که حوزه علمیه نجف و قم از نظر محتوایی و رسالتی با هم متفاوت است و شناخت نسبت به مسائل در آنها تفاوت دارد.


آیت الله اختری در ادامه با اشاره به مساله فلسطین و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی گناه در بیمارستان، بیان کرد: آن ها سال هاست که با این جنایات در صدصد ضربه زدن به اسلام و کشتار مردم بی گناه فلسطین هستند که این نشان می دهد آنها از اسلام وحشت دارند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای از بین بردن مسلمانان به کار گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان بر علیه ملت ایران نیز گفت: مسئله لباس، کشف حجاب و جلوگیری از برگزاری آیین‌های مذهبی در کشورهای اسلامی نتیجه سیاست انگلیس است و ما شاهد اجرای این جنایات در ترکیه، سوریه و ایران نیز بوده ایم ولی در ایران این جنایات همواره به برکت وجود علما و اندیشمندان  و همچنین هوشیاری ملت ایران خنثی شد. 


رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و سیاستگذاران خارجی تخریب حوزه‌های علمیه را در دستور کار دارند، ادامه داد: بر همین اساس باید جایگاه این مراکز علمی و دینی به خصوص مرجعیت در کشور روز به روز تقویت شود.

وی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی مردم مسلمان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با برگزاری تجمعات اعتراضی بیان کرد: برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین اما امروز مردم فلسطین نیاز به کمک و پشتیبانی دارند و مردم باید به جمع آوری  و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور بپردازند.

این مقام مسئول همچنین به اعلام آمادگی جوانان برای حضور در فلسطین اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این رشادت و دلبر مردی ها پشت دشمن را می‌لرزاند و به نیروهای مقاومت امید می‌دهد. 

آیت الله اختری با بیان اینکه رژیم اسرائیل آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، اظهار کرد: آمریکا نمی‌تواند با ارسال ناوهای جنگی، نیروهای نظامی و سلاح، رژیم اسرائیل را نجات دهد چرا که تحقق وعده الهی نزدیک است. 

گفتنی است، در پایان این آیین از تمبر همایش بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی رونمایی و ۲۳۰ سری جهزیه به نیازمندان استان مرکزی توزیع شد.

کد خبر 1729471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha