روحانیون و عالمان دینی نقشی ارزشمند و پررنگ در توسعه جامعه دارند

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اهل سنت گفت: روحانیون و عالمان دینی در اوج فقر مالی و غنای معنویت نقشی ارزشمند و پررنگ در توسعه جامعه و همچنین حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی صلح و سازش را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، عبدالسلام امامی، مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور اهل سنت درمراسم عمامه گذاری سردشت با اشاره به نقش مهم ماموستایان در جامعه، گفت: روحانیون و عالمان دینی در اوج فقر مالی و غنای معنویت نقشی ارزشمند و پررنگ در توسعه جامعه و همچنین حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی صلح و سازش را دارند.

ماموستا امامی افزود : شهرستان سردشت مهد دانشمندان و انسان‌های بزرگ از جمله علامه الیاس کبیر «شیخ سور»، شیخ مولانا، یوسف اصم، ابن الحاج، ماموستا بیتوشی‌ها، نقشبندی ها ، نجیبی‌ها و ماموستایان واوی، باروزه ، واعظی، معروفی و امینیان بوده است.

  وی با بیان اینکه متاسفانه امروز اهل سنت با مشکل کمبود طلاب و ماموستا مواجه است، تصریح کرد: برای جبران آن ضمن اینکه از سوی مردم باید حمایت‌هایی صورت بگیرد تعدادی از کارشناسان و متخصصان طرحی تدوین کرده اند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که همچون برادران اهل تشیع رشته معارف اسلامی را در مقطع دبیرستان دایر کنند.

روحانیون و عالمان دینی نقشی ارزشمند و پررنگ در توسعه جامعه دارند

طلاب جزو پاکترین اقشار جامعه و ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام هستند

حجت الاسلام والمسلمین منافی، نیز در این مراسم  اظهار کرد: امیداست این لباس برای این عزیزان لباس تقوا و مایه خیر و برکت باشد و خدای متعال را شاکریم که ما را توفیق داد تا در خدمت شما بزرگوران و طلاب عزیز که مبلغ و حافظ شریعت و سنت نبوی هستید، باشیم و یکی از توفیقاتی که پروردگار به این بنده حقیره داده این است که ما صبح ها در خدمت اهل سنت و بعد از ظهر ها بعنوان مدرس در خدمت طلاب شیعه باشیم .

معاونت آموزش و پژوهش در ادامه افزود: طلاب جزو پاکترین اقشار جامعه و ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام هستند چون ما هم نیاز به علم و هم نیاز به تقوا داریم و امروزه خدا را شاکریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک روحانی پایه گذاری کرده که حضرت امام خمینی (ره) می باشد. همه ما به آن می بالیم.

وی افزود: ما امروزه شاهد هستیم زمانی که حماس، اسرائیل غاضب را می زند اسرائیل می گوید که ایران ما را می زند در حالی که ایران هیچ دخالتی درآن نداشت بلکه ایران همانطور که شیعه لبنان را مجهز کرده، حماس اهل سنت فلسطین را نیز مجهز کرده و امروزه شاهد هستیم که مبارزان حماس از پرتاپ سنگ به پرتاپ موشک رسیده اند و خود اسرائیل از چنین پیشرفتی متعجب شده و انگشت به دهان مانده واز این اتفاقی که در باریکه غزه اتفاق افتاده متحیروآشفته شده اند و این شجاعت و غیرت اسلامی در سایه سردار سلیمانی بر آن شد تا جبهه مقاومت در مقابل جبهه سازش قرار بگیرد.

روحانیون و عالمان دینی نقشی ارزشمند و پررنگ در توسعه جامعه دارند

مسلمانان باید بر علیه این رژیم جنایتکار اسرائیل با هم متحد شوند

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم به موضوع فلسطین اشاره و گفت: ما امروزه می بینیم که تمام دشمنان بر علیه مردم مظلوم فلسطین متحد شده اند و در قتل و عام آنها از هیچ جنایتی دریغ نمی ورزند و این قضیه تنها مربوط به ملت فلسطین نیست بلکه مربوط به تمام مسلمین جهان است و مسلمانان باید بر علیه این رژیم جنایتکار با هم متحد شوند.

وی در پایان از خانواده های که چنین فرزندانی را برای ادامه دادن راه نبی مکرم اسلام تربیت کرده اند و همچنین اساتیدی که بدون هیچ چشم داشت در این زمینه فعالیت کرده اند تشکر و قدردانی کرد و افزود: از طلابی که راه روحانیت را انتخاب کرده و تمام سختی و مشکلات آن را به جان خریده اند تقدیر و تشکر نمود.

کد خبر 1730146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha