برکات قم و بلکه ایران به یُمن وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برکات شهر مقدس قم و بلکه ایران اسلامی به یُمن وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبسستان در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) گفت: مقام و مرتبت حضرت معصومه (س) در نگاه اهل بیت(ع) چنان است که امام موسی بن جعفر(ع) در باره ایشان نه یک بار که سه بار در جریان یک پرسش و پاسخ علمی از عبارت پرمعنای"فداها ابوها" استفاده نمودند که آدمی را به یاد چنین تعبیری از کلام رسول الله(ص) در وصف حضرت فاطمه(س) می اندازد.

وی افزود: اساساً این که ما حضرت معصومه(س) را فاطمه ثانی می دانیم به همین خاطر است کما این که به ما امر فرموده اند وقتی دسترسی به قبر مطهر ام ابیها(س) نداریم به قبر و مرقد مطهر حضرت معصومه(س) مراجعه کرده و زیارتنامه حضرت زهرا(س) را در این حرم شریف و عزیز بخوانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: اگر به کلام نورانی حضرات معصومین(ع) نیز مراجعه کنیم به احادیث و روایات متعددی درباره شأن و جایگاه رفیع بانوی کرامت دست می یابیم که اندک تأملی در خصوص آن ها ما را تا حدودی با مقام والای حضرت فاطمه معصومه(س) آشنا می کند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برکات امروز شهر مقدس قم و بلکه کلیت ایران اسلامی به یُمن وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است و ما ایرانی ها افتخار می کنیم که همجوار این مراقد شریف هستیم.

وی افزود: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند: "هر گاه فتنه ها، همه شهرها را در بر گرفت، به قم پناه ببرید که همانا بلاها از این شهر، دفع شده است" و این سخن حضرت نشان می دهد که به خصوص در فتنه های گوناگون شهر قم و اهالی آن دارای چه مقام و مرتبتی هستند.

نظری شاهرودی همچنین بیان داشت: حضرت همچنین در جای دیگری تأکید می فرمایند که تربت قم مقدس است و اهل قم از ما هستند و ما از آنانیم و این فرمایش نورانی نیز البته وظیفه و مسئولیت ما اهالی قم را سنگین تر می کند تا وضعیت فرهنگی و مذهبی این شهر را حفظ کرده و مانع از آلوده شدن آن به ناهنجاری ها و مفاسد شویم.

کد خبر 1730442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha