۱۴۴ واحد مسکونی در اراک افتتاح و تحویل شد

آئین افتتاح و تحویل ۱۴۴ واحد از فاز اول پروژه مسکونی کوی شهید سلیمانی اراک، امروز پنج شنبه (۴ آبان) با حضور وزیر کشور، استاندار استان مرکزی و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احمد وحیدی در این آئین با اشاره به اینکه ساخت ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکن آغاز شده و در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مسکن نیاز اولیه همه انسان ها است و خانواده به ‌عنوان محل پرورش و آرامش یافتن انسان‌ها، جای مقدسی است و باید این نیاز اولیه به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه موضوع مسکن یک بحث اقتصادی است، افزود: رونق ساخت و ساز می‌تواند پیشران حرکت اقتصادی باشد و در نتیجه به حرکت درآمدن ساخت و ساز، بیش از ۲۵۰ صنعت فعال می شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت مسکن علاوه بر کمک به اشتغال می تواند از هزینه‌های سبد معیشتی خانواده‌ها بکاهد، ادامه داد: در این راستا ساخت ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار مسکن آغاز شده و در دستور کار است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مسکن‌سازی ابعاد اجتماعی و فرهنگی مهمی دارد چرا که ما خانه نمی‌سازیم بلکه شهر می‌سازیم که این شهر فرهنگ و هویت دارد و این فرهنگ باید حفظ و تقویت شود.

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت مسکن در چهار بخش مسکن حمایتی، بافت‌های فرسود، مسکن روستایی و در کنار آن تولید مسکن توسط دستگاه‌ها دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: از مجموعه سپاه تشکر می‌کنیم که با کار جهادی سهم خود را در نهضت ملی مسکن ادا کرده است.

وزیر کشور همچنین با تاکید بر اینکه سپاه در استان مرکزی نیز ساخت ۱۳۰۰ واحد را در دستور کار دارد، ادامه داد: امیدواریم این فعالیت‌ها به سمع و نظر مردم برسد تا مردم بدانند همه نهادها در حال گام برداشتن در راستای رفع مشکلات هستند.

گفتنی است، شهرک مسکونی سردار شهید سلیمانی اراک به همت مجموعه جهاد خانه‌سازی سپاه با ۱۳۰۰ واحد در چهار فاز در حال ساخت است.

کد خبر 1730503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha