۸۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور تحویل شد

۸۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری تولید شرکت واگن پارس اراک با حضور وزیر کشور به ناوگان ریلی تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احمد وحیدی وزیر کشور امروز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی با حضور در شرکت «واگن پارس مپنا» و بازدید از واحدهای مختلف این شرکت گفت: کارخانه واگن پارس می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران نیاز کشور، زمینه را برای انتقال فن آوری قطارهای پیشرفته در کشور ایجاد کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی سیاست دولت سیزدهم است، افزود: برخی تولیدات زمینه ساز پیشرفت سایر صنایع هستند و شرکت واگن سازی اراک چنین ظرفیتی را دارد که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه موضوع قطارهای سریع السیر امروز در دنیا مطرح است که باید این فن آوری در داخل کشور بومی سازی شودف خاطر نشان کرد: واگن پارس محوری است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران نیازهای کشور، زمینه ساز انتقال فن آوری قطارهای پیشرفته‌تر نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه واگن پارس یک صنعت مجرب و توانمند است، اظهار کرد: این شرکت می تواند بسیاری از نیازها را تأمین و واگن‌های مترو، مسافربری و باری را تولید کند چرا که این شرکت خط تولید لوکوموتیو هم دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وزیر کشور در ادامه به موضوع قرارداد شهرداری تهران برای واردات واگن‌های مترو از چین اشاره کرد و ادامه داد: این قرارداد در گذشته بسته شده که به صورت فاینانس است و اینکه بررسی کنیم چه مقدار از آن قابل انجام  در داخل است جزو برنامه‌هایی است که دنبال می کنیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت این کارخانه نباید از دست برود، خاطر نشان کرد: این شرکت نباید بیکار بماند و ظرفیتش از دست برود لذا برای سفارشات و برنامه‌های آینده، باید درخصوص قراردادهای آتی همه جوانب بررسی و در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت قطعا حمایت از تولید داخل است خصوصا تولیدی که خود راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می‌شود؛ گفت: شرکت واگن‌سازی چنین ظرفیتی دارد و می‌تواند آینده‌ای خیلی قوی‌تری هم داشته باشد.

کد خبر 1730517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha