تظاهرات آزادگان جهان برای یاری مردم غزه

تظاهرات گسترده ای امروز در تعدادی از کشورهای جهان برای یاری غزه و محکومیت کشتار جمعی و مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، حامیان فلسطین در تعدادی از کشورهای جهان در حمایت از ملت غزه و محکومیت حملات مستمر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

مردم اردن با برپایی تظاهرات گسترده خواستار لغو توافقنامه «وادی عربه» با رژیم صهیونیستی و بستن سفارت رژیم صهیونیستی شدند.

باوجود باران شدید، اردن شاهد حضور گسترده مردم این کشور در این تظاهرات بود.

در عراق نیز شمار زیادی از مردم در حمایت از مردم غزه در مرز عراق- اردن نماز یکپارچه (از همه مذاهب اسلامی) را برپا کردند.

مردم عراق در گذرگاه مرزی طریبیل با اردن حضور یافتند و خواستار بازگشایی مرز اردن به منظور رسیدن به مرز فلسطین و یاری برادران فلسطینی‌شان شدند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق نیز از پارلمان و دولت این کشور خواست تا سفارت آمریکا در عراق بسته شود.

در یمن نیز، تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای محکومیت، همبستگی خود با غزه را در میدان السبعین در صنعاء اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین کشتار جمعی و محاصره نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی را محکوم و از واشنگتن و غرب خواستند مسئولیت این کشتار را بپذیرند.

در شهرهای مختلف یمن از جمله تعز تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از فلسطین برگزار شد.

در دوحه قطر نیز شمار زیادی از مردم قطر و اقلیت‌های عربی و اسلامی ساکن این کشور در همبستگی با مردم غزه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در مصر نیز، پس از نماز جمعه نیروهای امنیتی این کشور در نزدیکی جامع الازهر برای کنترل تظاهرات حمایت از غزه مستقر شدند و حلقه امنیتی در خیابان‌های اطراف آن برای جلوگیری از برپایی هرگونه تظاهرات دیگر  ایجاد کردند.

مردم عمان نیز سلسله تظاهرات‌هایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار کردند، شرکت کنندگان در حمایت از مقاومت و محکومیت توطئه گران بین المللی و منطقه‌ای شعار سردادند.

در نیویورک نیز تظاهرات گسترده‌ای در خیابان وال استریت در منطقه منهتن در همبستگی با غزه و محکومیت حملات اسرائیل برگزار شد.

هزاران نفر در این تظاهرات ضد شرکت‌های آمریکایی سازنده سلاح و بمب که ارتش صهیونیستی از آنها برای بمباران منازل غزه استفاده می کنند، شرکت کردند.

تظاهرات گسترده‌ای نیز در خیابان‌های شهر تورنتو کانادا در محکومیت حملات به غزه برگزار شد و شعارهایی ضد رژیم صهیونیستی و در حمایت از غزه سرداده شد.

کد خبر 1730647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha