شِکوه مولوی اهل سنت از عدم وحدت امت اسلامی/شرط همراهی با پیامبر سرسختی مقابل دشمنان است

مولوی اهل سنت در استان کرمان گفت: امروز دست‌ها در هم فشرده و دل‌ها به هم پیوند خورده و وحدت به معنای صحیح کلمه حاکم نیست و با توطئه‌های دشمنان تا حد زیادی دشوار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مولوی عبیدالله شهیکی، چهارشنبه(۱۰ آبان) در دیدار اقشار مختلف مردم با رئیس قوه قضائیه مطالبی را به نمایندگی از سران طوایف استان بیان کرد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تاکید بر وفاداری قوم بلوچ به نظام جمهوری اسلامی؛ تفرقه را آفت امت اسلامی دانست و با نظرداشت به مسائل جهان اسلام گفت: امروز دست‌ها در هم فشرده و دل‌ها به هم پیوند خورده و وحدت به معنای صحیح کلمه حاکم نیست و با توطئه‌های دشمنان تا حد زیادی دشوار شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اجازه وحدت به امت اسلامی نمی‌دهند؛ سوال کرد: اگر افکار را به همدیگر عرضه نکنیم آیا می‌توان داوری صحیح نسبت به هم داشته باشیم؟ مگر ما صرف و نحو و قافیه و عروض و کلام و اخلاق شیعه و سنی داریم؟!

مولوی شهیکی با استناد به قرآن کریم اولین شرط همراهی با پیامبر اکرم را "اشداء علی الکفار" دانست و یادآور شد: در مسئله غزه همه خود را نشان دادند و به جز ایران که در کنار مردم غزه ایستاد، آنان که ادعا می‌کردند (امت) محمدی هستند، نشان دادند دست‌پرورده آمریکا هستند.

وی افزود: ما اعلام حمایت و دفاع خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کرده و از همین لحظه و همین جلسه آماده‌ایم و اگر حاکمیت امر کند به خانه‌های خود برنمی‌گردیم؛ یا شهید می‌شویم و یا غزه فتح می‌شود.

در ادامه این جلسه نماینده دانش‌آموزان استان کرمان هم در سخنانی از رئیس دستگاه عدلیه خواست تا توجه بیشتری به ایرادات آموزش و پرورش شود زیرا با این ساختار دانش‌آموزان قادر به نقش‌آفرینی در نظم جدید جهانی نیستند.

نماینده طلاب و روحانیون، اساتید و نخبگان، زنان، کشاورزان نیز مطالبی بیان کردند.

حجت‌الاسلام عرفان نمکی به عنوان نماینده طلاب و روحانیون ضمن تاکید بر مبارزه جدی با فساد و مفسد و اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مردم از آقازاده‌گی رنج می‌برند؛ همچنین خواستار برخورد عبرت‌آموز با سلبریتی‌هایی شد که نمک نظام را می‌خوردند و در صف اول علیه نظام قرار می‌گیرند.

کد خبر 1731518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha