همه عناصر درگیر امر کتاب باید در هفته کتاب مشارکت داشته باشند

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان با بیان اینکه انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان  هفته کتاب را یک هفته نمی داند بلکه یکسال می داند، گفت: هفته کتاب زمانی هفته کتاب است که همه عناصر درگیر  امر کتاب در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  بعدظهر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب ایران ، محمدرضا هراتی، معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  اسماعیل جانعلی پور،  مدیرعامل تشکل ها و مجامع  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  فروهر معدنی، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسیح لهراسبی، نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگان نهادهای برگزار کننده هفته کتاب در  سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست" فتح الله فروغی"  رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان با بیان اینکه انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان  هفته کتاب را یک هفته نمی داند بلکه یکسال می داند، گفت: هفته کتاب زمانی هفته کتاب است که همه عناصر درگیر کتاب در آن مشارکت داشته باشند؛   بجا نیست اگر ما انتظار داشته باشیم هفته کتاب را یک نهاد دولتی یا خصوصی هدایت کند بنابراین  هفته کتاب متعلق به همه جامعه است ، از نظر من شروعی دارد این هفته اما پایانی ندارد.

فتح الله فروغی با اشاره به  برنامه های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان  اظهار کرد:   در این هفته  انجمن برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است از جمله در روز بیست و هشتم ابان نشست" اسیب شناسی کتاب رفتاری کودک" را برگزار می کند ، همچنین در روز  بیست و نه آبان نشست" باید و نبایدها در ترجمه کتاب کودک" برپا می شود .

وی افزود: کارگاه "زندگی کودکان در عصر دیجیتال و حقوق آنها" در روز ۳۰ ابان  برگزار می شود  همچنین  برنامه" چالش های چرخه کتاب کودک ونوجوان در عرصه نشر" نیز برگزار می شود  است.

رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان از برپایی چند  نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان از سوی این انجمن در هفته کتاب خبر داد.

کد خبر 1732988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha