ملتی که با مبانی حق آشناست شکست نخواهد خورد

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر اینکه ملتی که با مبانی حق آشنایت شکست نخواهد خورد گفت: ما امروز به پرورش انسان هایی که به فکر آزادی، حریت و بقای خودشان هستند نیاز داریم و این شروع و مبانی اش از صالحین است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان امروز(شنبه، ۲۰ آبان) در یادواره شهدای صالحین استان گیلان با آرزوی نصرت و پیروزی رزمندگان در غزه و جبهه حق علیه باطل، اظهار کرد: قرآن کریم یک گروه ویژه که در نزد فکر، افق و اهداف آنان تغییرات اجتماعی رقم می خورد را به ما معرفی می کند که به نظر می رسد این گروه ویژه از کارگزاران الهی در جوامع مختلف بشری هستند.  

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن این گروه تمام هم و غمشان این است که جامعه را حفظ کرده و نگهدارند، افزود: خداوند در سوره مبارک هود آیه ۱۶ آورده که رسالت اینها این است جامعه را به سمت جمال و کمال الهی رهنمون کنند تا جامعه از بین نرود و 
 جامعه در فرهنگ و بحران شیطانی حل نشود، جامعه در فرهنگ و بحران آخر الزمانی ترد نشود و شیطان جامعه را منزوی نکند.

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: خدای متعال از اسم و عصاره خلقتشان بقیه الله به آنها رسالت داده که شما باید جامعه را نگه دارید و باید جلوی زوال و اضمحلال جامعه را بگیرید و باید به حدی روی جامعه کار شود که انسان با رفتنش فراموش نشود و آرمان، افکار و اعمال او پژواک فرهنگ خدای متعال باشد.  

وی شهدا را صاحبان بقا دانست که به تعبیر آیت الله طباطبایی حیات آنها حیات معطل نیستند و اضافه کرد: البته که انسان های فاخر که بتوانند جامعه را نگه دارند کم و به زحمت یافت می شوند و آنها شهدا زنده اند، شهدایی که در عالم دنیا حرکت و نفوذ دارند.  

حجت الاسلام سلیمانی افزود: عده ای هم هستند که در کنار حیات شهدای جامعه را به سمت بقا می برند و ویژگی این افراد که جامعه را از فنا و بدبختی نجات دهند و اهل بصیرت و صبر هستند این است که علم به مواضع حق و اندیشه دقیقی داشته باشد.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما بجایی رسیده ایم که با قوی ترین دشمنان در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم، گفت: دشمنان امروز با امکانات سایبری، نظامی و... از دشمنان صدر اسلام قوی تر هستند و در ۴۰ و اندی سال گذشته زنان و جوانان ما نه تنها خودشان را آزاد کردند بلکه این آزادی را به کشورهای دیگر منتقل کرده اند.  

حجت الاسلام سلیمانی اذعان کرد: ملتی که با مبانی حق آشنایت شکست نخواهد خورد و می بینیم که امروز هنوز ۱٠ درصد مقاومت به میدان نیامده اند و جمهوری اسلامی با صبر استراتژیک در حال نگاه کردن است و در خصوص جنگ غزه در حال ملاحظه است و دخالت نکرده است.  

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی محور مقاومت در یمن، عراق و سوریه را تبدیل به شبکه مقاومت کردند، گفت: هیچوقت دشمن اینقدر قوی و قدرتمند نبود اما در برابر صاحبان بقا که می خواهند ملت ها را آزاد کنرده و جامعه اسلامی و مهدوی را به دنیا معرفی کنند، هیچ هستند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه به شهدای صالحین اشاره و خاطر، نشان کرد: شهدای صالحین کسانی بودند که برای تفکر، مبانی و اندیشه توحیدی زحمت کشیدند.  

وی افزود: در فتنه سال گذشته کسانی که به میدان آمدند بچه زرنگ ها، پولدارها و... بودند که دشمن مبانی را از آنها گرفته بود تا حدی که تلویزیون جمهوری اسلامی را نمی دیدند و امثال حاج قاسم ها را نمی‌شناختند، برای همین است که می گوییم مبانی خیلی مهم است.  

حجت الاسلام سلیمانی فلسفه وجودی شهدای صالحین را قوی کردن اسلام با استفاده از مبانی ناب اسلام عنوان کرد و ادامه داد: شهید طهرانی مقدم سیدالشهدای اقتدار، سیدالشهدای عزت، سیدالشهدای استقامت، سیدالشهدای باور و اعتقاد به خدا بود.  

وی با تاکید بر اینکه، انسان با اخلاص هم خودش را نگه می دارد هم دیگران را خاطر نشان کرد: ما امروز به پرورش انسان های که به فکر آزادی خودشان، حریت خودشان و بقای خودشان هستند نیاز داریم و این شروع و مبانی اش از صالحین است.  

حجت الاسلام سلیمانی اذعان کرد: اگر ما دقت نداشته باشیم و به مبانی توجه نکرده و اندیشه را اندیشه انقلابی تربیت نکنیم، گرفتار می شویم.
  
وی بیان کرد: انسان ها باید جایی مثل پایگاه، مسجد و نماز جمعه تربیت شوند ولی متاسفانه فاصله ای که بین نسل گذشته و آینده ایجاد شده اینگونه نیست.  

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه ما امروز در سوگ مردان و زنانی نشسته ایم که تمام هم و غم شان ساخت انسان بوده است، گفت: انسانی که دین را بفهمد و از دین دفاع کند.

کد خبر 1733003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha