خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است

دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی گفت: خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی و خودجوش آغاز کرده و در یک ماه اخیر بین نود اثر تولید شده توسط بانوان هنرمند خیمه حدود چهل اثر تصویرسازی ماحصل تلاش های کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند هیأتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، فاطمه صمدزاده:

تاریخ ثابت کرده است که در هویت‌بخشی و پویاییِ نهضت‌های جهانی و ماندگار مثل نهضت عاشورا و یا انقلاب اسلامی ایران؛ زنان نقش بسیار مهم و قابل توجهی داشته‌اند. توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان همواره در پیشبرد اهداف و جریان‌سازیِ حرکت‌های اجتماعی موثر بوده و اتفاقات تابستان و پائیز ۱۴۰۱ نشان داد که دشمن دقیقا همین ظرفیت و سرمایه انسانی را مورد هدف قرار داده است.

همان طور که امام خامنه ای فرمودند؛ «موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی باطل کننده تلاش‌های دویست، سیصدساله غربی‌ها بوده و به همین علت آن‌ها از زن ایرانی عصبانی هستند و به بهانه حجاب، اقدام به شبهه‌افکنی و فضاسازی می‌کنند». و «مسئله این است که زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده. اینها دلشان پُر است». (سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه‌جمعه سراسر کشور ۱۴۰۱/۵/۵)

۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است

بنابراین بدون حضور فعال بانوانِ متعهد؛ کلیت نظام توان حرکت با شتاب و رو به جلو را ندارد. از طرف دیگر به دلیل حساسیت نقش آفرینی زنان در ابعاد خانوادگی و اجتماعی می توان نتیجه گرفت که این گروه از افرادِ جامعه پتانسیل قابل توجهی دارند و با جهت دهی مناسب و فراهم کردن شرایط ویژه؛ فتح قله های پیشرفت و تعالی با جهش بیشتری صورت می گیرد. بر این اساس ایجاد بستری برای فعالیت منسجم بانوان می تواند حائز اهمیت باشد بستری که مبتنی بر جمع بانوان فرهیخته باشد و ایجاد هم افزایی بین آنها را میسر سازد این مهم مورد دغدغه رهبر انقلاب است ایشان در بیانات‌شان با جبهه فرهنگی انقلاب (۱۳۹۵/۰۸/۱۹) می‌فرمایند؛ «مســئله بانوان هم مهم است. بانوان جوان خیلی کار دارند. اگر چنانچه از بانوان خبره و خوب استفاده کنید اینها بیایند و مجموعه‌های زنــان جوان را دور هم جمع کنند ـ همان کاری که شما در مورد جوانها انجام می‌دهید، آنها در مورد دختران جــوان و خانمها انجام بدهند و کار کنند ـ خیلی استعدادهای خوبی بین اینها یافت می‌شود. بعضی از همین کتابهایی که شما اشاره کردید و پرفروش‌اند، نویسنده‌اش همین دخترهای جوانند. اینها تنظیم کردند و نوشتند».

۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است

مبتنی بر این مقدمه، جمعی از بانوان هنرمند متعهد تحت شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و با الگوگیری از جهاد زینب (س) گونه، تحت عنوان خیمه بانوان هنرمند هیأتی گرد هم جمع آمدیم. در این خیمه بانوان هنرمند هیأتی تصمیم دارند وجودشان را برای حسین(ع) زمان خرج کنند و در حالیکه با یک دست کودکانشان را در آغوش گرفته اند؛ با دست دیگر شمشیرِ هنر از نیام بیرون کشند و در مقابل تهدیدها و دشمنی‌ها کُنش فعال داشته باشند و تا پای جان، حافظ نظام اسلامی باشند.

طیبه محمدیاری، دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: شاخصه های این تشکیلات از نظر ارزش‌ها بدین صورت است که خیمه، یک تشکل شریعت پایه، تشکل سیاسی نه به معنای جناحی، یک تشکل مومنانه حول محور ثقلین برلی احیای امر اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به مخاطب‌ این خیمه نیز گفت: خیمه، یک تشکل هنرمند محور، زنانه و به دنبال تربیت دختران هنرمند متعهد است.

محمدیاری ادامه داد: از نظر نوع تشکیلات نیز خیمه، یک تشکل خودجوش مردمی، غیر انتفاعی و محدود به فعالیت در خیمه نیستند و همچنین فعالیت های خیمه به صورت حضوری و مجازی است و فعالیت‌ها در خیمه به صورت شفاف هستند.

دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی گفت: همچنین خیمه، به دنبال خودسازی است «توضیح آنکه طبق نظر شهید سید مرتضی آوینی هنر اسلامی فقط از طریق هنرمند مسلمانِ متعهد خلق می‌شود و پس برای تعالی هنر اسلامی، هنرمند باید علاوه بر تخصص در تکنیک؛ برای ارتقاء سطح معرفتی و بندگی‌اش تلاش کند و این خیمه در نظر دارد تا در حد توان این مسیر را تسهیل کند و در قالب برگزاری دوره های کتابخوانی، تشکیل جلسات مباحثه؛ ذکر و توجه به سبک زندگی دینی و اخلاقی» و خیمه، در راستای منویات رهبری (ثقلین) عملیات هنری انجام و عملیات‌هایش را برای مسائل زودگذر (مثل انتخابات) هدایت نمی‌کند.

۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است
وی برگزاری رویداد های هنری را با عنوان هم افزایی، ارتقای سطح هنری، ارتقای سطح معرفتی، تکمیل پازل اکوسیستم هنری، عملیات «ما هنر برای هنر نیستیم. فرصت ایجاد می‌کنیم که مطابق اهداف اثر هنری خلق کنیم.» از اهداف این خیمه عنوان کرد.
محمدیاری ادامه داد: اصلی ترین مسئله در دنیای امروز پرداختن به مسئله قدس شریف، آزادی فلسطین و  نابودی اسرائیل میباشد و مهم ترین سلاح برای رسیدن به این مقصود رسانه و هنر است.
دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی  افزود: با توجه به این مهم از ابتدای حرکت رو به جلوی حماسه طوفان الاقصی ما بانوان هنرمند هیأتی سلاح قلم برداشتیم و از اعماق وجود ندای «هم قدم تا فتح قدس» را نقش زدیم.
۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است
محمدیاری گفت: از بین نود اثر تولید شده در یک‌ماه اخیر توسط بانوان هنرمند خیمه در رشته های کاریکاتور، تصویرسازی، تایپوگرافی، پوستر، موشن، شعر و داستان کوتاه و حدود چهل اثر تصویرسازی ماحصل تلاش های کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند هیأتی میباشد.
دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی افزود: از بین این آثار فاخر ۲۸ اثر با همکاری حوزه هنری ارومیه در نگارخانه به نمایش درآمد.
دبیر کارگروه تصویرسازی خیمه بانوان هنرمند استان آذربایجان غربی ادامه داد: کارگروه تصویرسازی در خرداد ماه سال جاری شکل گرفت و به طور جدی از شهریور ماه شروع به تولید اثر کرد و ما همچنان مشغول تولید اثر و برگزاری چالش های هفتگی، ماهانه، رشد و ارتقای هنر خود در کارگروه تصویرسازی هستیم تا بتوانیم با هنرمان مشتی بر دهان مستکبران و استعمارگران جهان بزنیم.
۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است
محمدیاری ادامه داذ: خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی و خودجوش آغاز کرده بانوان هنرمند متعهدی که با شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و الگو گیری از جهاد حضرت زینب (س) گرد هم جمع شدند تا وجودشان را برای حسین زمان خرج کنند.
وی گفت: درحالی‌که با یک دست کودکانشان را در آغوش گرفته اند با دست دیگر شمشیر هنر از نیام بیرون میکشند و در مقابل تهدید ها و دشمنی ها کنش فعال دارند و تا پای جان حافظ نظام اسلامی هستند.
وی مشارکت در برگزاری رویداد جان فدا در آذر ۱۴۰۱ مشهد مقدس، رویداد دختران فاطمه دی ماه ۱۴۰۱ قم، رویداد لشکر فرشتگان  اسفند ۱۴۰۱ اندیمشک، رویداد لبخند خدا اردیبهشت  ۱۴۰۲ قم، مشارکت در برگزاری رویداد امام امت امت امام اردیبهشت ۱۴۰۲ تهران، برگزاری رویداد سفیران عاشورا تیر ۱۴۰۲ قم، برگزاری فراخوان جهاد زن مسلمان ایرانی اسفند ۱۴۰۱، طراحی و اجرای  دو کمپین؛ به فرزندت بگو  و کمپین آقامرتضی، راه اندازی مدرسه خیمه و برگزاری دوره های آموزش مجازی نقاشی دیجیتال، طراحی و تنظیم صدا، طراحی جلد کتاب و برگزاری دوره مقدماتی آموزش فتوشاپ راه اندازی مدرسه حضوری خیمه در شهرهای بندر انزلی و  رشت، طراحی پک هیأت کودک «توسط خیمه اصفهان»، طراحی کتاب و کتیبه اربعین و نهایتا برگزاری نمایشگاه گروهی تصویرسازی هم قدم تا فتح قدس در ارومیه ۱۴۰۲ از جمله فعالیت های یک ساله خیمه عنوان کرد.

۹۰ اثر تولیدی خیمه بانوان هنرمند آذربایجان غربی/خیمه بانوان هنرمند هیأتی فعالیت خود را به شکل مردمی آغاز کرده است

کد خبر 1733116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha