احیا و زنده نگه داشتن سنت قصه‌گویی از اهداف این جشنواره است

منصوری با اشاره به اینکه نگرش تربیتی در قصه گویی همواره مورد توجه بوده است، گفت: احیا و زنده نگه داشتن، سنت قصه‌گویی از اهداف جشنواره قصه گویی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری، امروز در آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مرکزی، با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش استانی از امروز ۲۷ آبان آغاز و تا ۲۹ آبان نیز ادامه دارد، گفت: ۹۶۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اهمیت برپایی این جشنواره، افزود: یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی، مردمی‌سازی قصه است و کانون در تلاش است داستان و قصه را در جمع‌های مختلف به شکل مردمی اجرا کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگرش تربیتی در قصه‌گویی همواره مورد توجه بوده است، ادامه داد: متولیان و مربیان کانون در تلاش هستند تا این مهم، ارتقا پیدا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه احیا و زنده نگه داشتن، سنت قصه‌گویی از اهداف این جشنواره است، ادامه داد: این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در حال برگزاری است.

منصوری در ادامه به بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: این بخش به صورت ملی داوری می‌شود و به دلیل اینکه توانمندی شرکت کنندگان در حوزه صحنه آشکار می شود، مورد استقبال قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پایان آذر همزمان با شب یلدا، مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی با انتخاب برگزیدگان به کار خود پایان می دهد، گفت: اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی دوشنبه در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار می‌شود.

کد خبر 1734250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha