هنر جنوب کرمان در ابعاد مختلف آسیب شناسی می شود

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه از امشب اجرای پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان کلید خورد، اظهار کرد: با توجه به جلسات نقد و بررسی که برگزار شد هنر جنوب کرمان را آسیب شناسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه (۱ آذرماه) آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سالن شهید میثم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهنوج برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و تشکر از عوامل اجرایی جشنواره، گفت: تئاتر مادر همه هنرها است یعنی ریشه همه هنرها در تئاتر است و این نشان از جایگاه و اهمیت تئاتر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری هر آنچه که در قالب هنر نگنجد، ماندگار نیست.

وی با ابراز تأسف از عدم رو به رشد بودن هنر جنوب کرمان، ابراز کرد: اگر هنرمندان به هنر تنها برای هنر نگاه کنند آنگاه هنر جنوب کرمان ارتقا می یابد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از امشب اجرای پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان کلید خورد، اظهار کرد: با توجه به جلسات نقد و بررسی که برگزار شد هنر جنوب کرمان را آسیب شناسی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: با وجود هنرمندان برجسته ای که داریم باید هنر جنوب کرمان به سمت تعالی و جایگاه واقعیش سوق داده شود و این مهم به تلاش هنرمندان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات حوزه هنر است، اظهار کرد: در حد توان برای رفع مشکلات زیرساختی هنر جنوب کرمان تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که حق هنرمندان جنوب کرمان است که از سرانه کشور سهمی داشته باشند، عنوان کرد: انتظار ما از هنرمندان این است که برای ارتقای هنر جنوب کرمان تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: سیاست ما در راستای اجرای عدالت فرهنگی، تمرکز زدایی برنامه های فرهنگی و هنری از مرکز است و به همین منظور براساس ظرفیت های هر شهرستان یک جشنواره تعریف خواهیم کرد.

وی از برگزاری جشنواره موسیقی محلی از هلیل تا جاسک در منوجان خیر داد و خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که به جای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری یک رویداد فرهنگی و هنری تاثیرگذار متناسب با ظرفیت های موجود هر شهرستان تعریف کنیم و یک روز را به نام شهرستان ها نامگذاری کنیم.

کد خبر 1735083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha