هشتمین نمایشگاه و سوگواره فاطمی کوچه‌های بنی هاشم (ع) در ورامین برپا شد

هشتمین نمایشگاه و سوگواره فاطمی کوچه‌های بنی هاشم (ع) در شهرستان ورامین بمدت بیست روز در ایام فاطمیه برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،عصر امروز یکشنبه (۵آذر ماه) هشتمین نمایشگاه و سوگواره فاطمی کوچه‌های بنی هاشم (ع) در شهرستان ورامین با حضور مسئولین و مردم افتتاح شد. 

 بر اساس این گزارش، این نمایشگاه که به مناسبت ایام فاطمیه گشایش یافته از  ۵ آذر آغاز و همچنان به مدت ۲٠ شب هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۶آذر ماه برپا است.

گفتنی است، که این نمایشگاه دارای غرفه‌های اجتماعی و فرهنگی، اجرای زنده تئاتر، روایت گری بوده و مدیحه سرایی مداحان شاخص منطقه دشت ورامین را نیز در خود جای داده است که در آن سعی شده است بصورت نمادین زندگی حضرت زهرا و علی ع گنجانده شود.
مصطفی نظری رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ورامین و مسئول این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت:المانهای نمادین غدیر خم ،  باغ فدک ، مباهله ، بیت پیامبر (ص) ، سقیفه بنی ساعده ، مسجدالنبی ، کوچه بنی هاشم ، ضربت سیلی ، بیت امیرالمومنین (ع)، بیت امام صادق (ع)، تشییع نمادین حضرت زهرا (س) ، بیت الاحزان ، قبور مطهر ائمه بقیع(ع) ، خیمه حضرت ولیعصر (عج) و ... ازجمله المان های هشتمین سوگواره فاطمیه (س) و نمایشگاه کوچه های بنی هاشم است.
وی نیاز جامعه امروز را پیروی از سبک زندگی دینی دانست و گفت: برپایی نمایشگاه ها با مضمون شیوه زندگی امامان معصوم (ع) نقش مهم وموثری در الگوپذیری افراد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان دارد.
سرتیپ جعفر اسدی مسئول بازرسی قرار گاه خاتم الانبیاء که مهمان ویژه این مراسم بود در جمع بازدیدکنندگان و مسئولان گفت: باید عزتی که اهل‌بیت به ما دادند حفظ شود و یادگاران اهل‌بیت مانند محرم، صفرو فاطمیه باید حفظ و تبیین شوند و در چنین مناسبت هایی وفاداری به ولی زمان یک اصل مهم است که ما باید از آن الگو برداری کنیم تا بتوانیم در راه این عزیزان قدم برداریم

کد خبر 1735737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha