توانمندسازی نیازمندان باید اولویت بنیاد علوی باشد

آیت الله دری نجف آبادی گفت: توانمند سازی نیازمندان باید در اولویت فعالیت ها و خدمات بنیاد علوی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با مسئول بنیاد علوی استان مرکزی، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بنیاد علوی در استان مرکزی به خصوص در رسیدگی به مناطق محروم و روستایی، گفت: این تلاش ها و خدمات با نام و یاد مولا علی (ع) خود راهی برای ترویج فرهنگ و معارف علوی و دینی است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در ادامه در مورد تخصیص صحیح و عادلانه تسهیلات و منابع بنیاد علوی افزود: باید سعی بر این باشد که تسهیلات و منابع بنیاد علوی به افراد مستحق و دارای شرایط کافی و صلاحیت برسد تا مشکلات آنان در جامعه و زندگانی برطرف گردد. 

این مقام ارشد استان ادامه داد: باید بسیار دقت و حراست داشت تا مبادا تسهیلات و بیت المال به افرادی برسد که شرایط کافی را دارا نمی باشند چون مسئله بیت المال بسیار حساس است و نباید کوچکترین تضییعی در آن رخ دهد که غیر قابل بخشش و اغماض است. 

 نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مورد حاشیه نشینی و تبعات سنگین آن در جامعه اسلامی افزود: باید به حاشیه نشینی و معضلات و مشکلات آن در جامعه اهمیت داده شود چون تاثیرات فراوانی در جامعه دارد برای مثال برخی مناطق حاشیه نشین دارای مدارس کافی برای دانش آموزان نیستند و نیاز است امکانات و منابع اجتماعی به صورت منصفانه در همه مناطق موجود باشد و هیچ تفاوت بین آنها برقرار نباشد چون از ارکان مهم اسلام، عدالت اجتماعی و تقسیم امکانات و منابع به صورت منصفانه و عادلانه در جامعه اسلامی می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه  توانمند سازی نیازمندان و محرومان جامعه در همه عرصه ها باید از برنامه های اولویت دار بنیاد علوی باشد، ادامه داد: انتظار می‌رود بنیاد علوی هماهنگونه که در مناطق هدف شایان خدمات زیادی در حوزه های ، عمرانی ، اقتصادی و فرهنگی و محرومیت زدایی بوده است، این اقدامات را در سطح استان افزایش دهد. 

این مقام مسئول گفت: در شهر اراک مناطق حاشیه نشین و فقر اجتماعی بسیار وجود دارد و باید بتوان طرح های محرومیت زدایی را در این مناطق هم پر رنگ کرد. 

امام جمعه اراک افزود : خدمات بنیاد علوی در سطح استان و جامعه باید بیشتر به مردم شناسانده شود و این خدمات نظام باید پر رنگ باشند و در جهت آسایش و رفع محرومیت مردم باشد.

کد خبر 1735849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha