اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

با فرارسیدن ایام فاطمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در راستای عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی از جمله برپایی مجالس سوگواری و همچنین برگزاری نمایشگاه نقاشی را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در سراسر آذربایجان‌غربی در هیئات و مساجد مراسم عزاداری برگزار می کنند.

با فرارسیدن ایام فاطمیه و سوگواری شهادت سرور زنان عالم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در راستای عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

برگزاری اردوی آشنایی در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم ارومیه

مهدی محمودی، رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،  گفت: اعضای کانون از سن ۸ الی ۱۶ سال هستند که هر روز در نماز جماعت حداقل ۱۰ نفر ثابت داریم و بیشتر فعالیت کانون در جهت آشنایی بچه ها با شهدای در جبهه های مختلف،   آشنایی با امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است.

وی افزود: دیروز در قالب اردوی آموزشی ۱۵ نفر از نوجوان مسجد به نمایشگاه کوچه های بنی هاشم به‌همراه حجت الاسلام قلی پور رفته، تا از نزدیک با برخی وقایع و رویدادهای زندگی حضرت فاطمه (س) آشنا شوند.

محمودی ادامه داد: چشم دروازه ذهن است و شنیدن و خوندن تا زمانی میتواند در شناخت اهل بیت موثر باشد، ولی از جایی به بعد باید بصورت بصری این شناختن صورت گیرد.

اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه ادامه داد: چون هر چیزی که بچه ها با چشم میبینند تا مدت‌ها در ذهن هک میشود و یادشون میماند و این نمایشگاه بهترین دستاورد برای شناخت موثر اهل بیت (ع) است.

وی گفت: در نمایشگاه کوچه های بنی هاشم هر سه موضوع بصری، شنیدن و خواندن تاریخ اهل بیت(ع) را در کنار هم دارد و تا سالیان سال در ذهنشان این شناخت میماند.

محمودی افزود: در این اردو برای شناخت بچه ها از تاریخ اهل بیت (ع) بصورت بصری و شناخت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و زندگانی پر افتخار این دو حضرت و از مسئله عید غدیر تا قبرستان بقیع مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و در پایان با طرح سوال به دو نفر جوایزی اهدا شد.

اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

وی در ادامه به دیگر برنامه های کانون در این ایام اشاره و گفت: هیئت راه انداختیم که اولین جلسه این هیئت هفتگی نوجوان هفته قبل برگزار شد و هر هفته هم خواهد بود.

محمودی گفت: چون در این نمایشگاه آیتم های بصری از مجسمه تا تصویرسازی صریح از محل ضربت سیلی تا قبرستان بقیع، ساخت مجسمه های باغ فدک، تصویر سازی با مجسمه ها در باب چگونگی سر گذشت پنج‌تن آل عبا و رفتن زیر عبا و چگونه بیعت کردن بانوان با امام علی(ع) در غدیر به‌صورت بصری با مجسمه و ساخت محل و خانه‌های آن زمان ساخته و به نمایش گذاشته، درک برای نوجوانان مسجدی راحت‌تر است.

اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

برگزاری اردوی زیارتی ویژه بانوان در کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب

بستی عبادی، رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و در قالب اردوی زیارتی ویژه بانوان ۴۰ نفر به مشهد مقدس راهی شدند.

رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب اظهار کرد: دخت نبی مکرم اسلام، فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان در جامعه اسلامی است که توجه به سیره این بانوی بزرگوار، سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم و جزء خوانی کلام الهی و قرائت حدیث از ائمه اطهار(ع)، از جمله فعالیت های قرآنی این کانون بوده، که در طول سال در حال برگزاری است.

عبادی گفت: بهترین راه برای شناخت خدا و راه رسیدن به خدا بررسی زندگی ائمه و ثمره وصال انسان به آن بزرگواران پاکی اخلاق، پاک شدن و تزکیه خودمان است.

وی در پایان افزود: در این اردو به نیت حضرت فاطمه زهرا (س) افراد نیازمندی داریم که آرزوی زیارت مشهد مقدس  داشتند و ما در این کانون این آرزوی آنها را برآورده کردیم.

عبادی گفت: همچنین توزیع بسته معیشتی را به مناسبت ایام فاطمیه در برنامه ها داریم که یش بینی شده بیش از ۲۰۰ بسته آماده و توزیع شود.

اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

برپایی چایخانه حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی هنری جواد الائمه  ارومیه

همچنین ایام فاطمیه از ایام مناسبتی مهم و ویژه ای است که کانون فرهنگی هنری جواد الائمه هرساله در این ایام ویژه برنامه فرهنگی هنری با محوریت مسجد در نظر دارد.  

به مناسبت این ایام در ایستگاه صلواتی حضرت زهرا(س) با هدف خدمت به دوستداران حضرت زهرا سلام الله علیها برپا می شود.   نمایشگاه نقاشی اعضای کانون فرهنگی هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه نیز در کنار نمایشگاه ایام فاطمیه کانون فرهنگی هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه در حال برگزاری است.

اقامه عزای فاطمی در کانون های مساجد آذربایجان غربی

برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون فرهنگی هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه

کارهای فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان آذربایجان غربی در ایام و مناسبت های مختلف همیشه پابرجاست ودر این ایام نیز کانون فرهنگی هنری لیله القدر مسجد چاوشان ارومیه نمایشگاه نقاشی اعضای کانون خود را برپا کرده است.

نقاشی های که با موضوعات زندگی ائمه معصومین و مناسبتی ایام فاطمیه است.

کد خبر 1736726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha