هشدار هیئت اسلامی در قدس: مسجد الاقصی خطرناک‌ترین مرحله را می گذراند

هیئت اسلامی در قدس اعلام کرد: مسجد الاقصی خطرناک‌ترین مرحله تاریخی خود را از زمان اشغال قدس می گذراند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، هیئت عالی اسلامی در قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسجد الاقصی شصت روز است که در خطرناک ترین مرحله تاریخی خود از زمان اشغال قدس را پشت سرمی گذارد.

در این بیانیه آمده است: اشغالگران از ورود کامل مسلمانان جلوگیری می کنند و بین زن و مرد و کوچک و بزرگ تفاوتی نمی گذارند. این رژیم از دغدغه جهانی در کشتار وحشیانه غزه استفاده می کند.

این هیئت اسلامی تاکید کرد: مقامات اشغالگر به شهرک نشینان و افراط گرایان یهود اجازه می دهد که هر روز به مسجد الاقصی یورش ببرند و شعائرشان را در آنجا بدون حقی انجام می دهند.

براساس این بیانیه، ادامه اشغالگری با این سیاست‌ها، تسلط واقعی بر مسجدالاقصی و تغییر وضعیت موجود در ان به شمار می‌آید. همچنین این سیاست‌ها برای تخریب یا تقسیم مسجد الاقصی زمینه ساز ایجاد هیکل موهوم را ایجاد می کند.

هیئت عالی اسلامی از ملت فلسطین در قدس و کرانه باختری خواست تا در صورت  ممانعت از ورودشان به مسجد الاقصی، به این مسجد یا خیابان‌ها بیایند. خونی که در غزه ریخته می‌شود، بهای آزادی و عزت و سربلندی مسجد الاقصی است.

این هیئت اعلام کرد: ادامه محدودیت علیه شیخ عکرمه صبری، رئیس این هیئت و تهدید آن و یورش به منزلش و ممانعت از مسافرت نشانه تعرض به قدس و ساکنان آن است.

هیئت عالی اسلامی به اشغالگران و شهرک نشینان نسبت به ادامه اجرای برنامه‌هایشان در مسجد الاقصی هشدار داد، زیرا این مسئله همه امت اسلامی را منفجر خواهد کرد و رویدادهای امروز در غزه نتیجه مستقیم بی توجهی آنها به هشدارهای قبلی است.

این هیئت، امت اسلامی در همه سطوح رسمی و مردمی را تشویق به یاری و امدادرسانی به قدس و غزه تشویق کرد، به خصوص که آنها به نیابت از همه امت اسلامی وظیفه خود را انجام می دهند.

کد خبر 1737633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha