«فرهنگ و هنر»؛ بهترین زبان برای بیان گفتمان زیارت است

رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مهمترین رسالت ما تقویت گفتمان زیارت در آستان قدس رضوی است و بهترین زبان برای تقویت این گفتمان زبان فرهنگ و هنر است، گفت: هنر مهمترین ابزار برای بیان مفاهیم دینی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزری شبستان، نشست نخستین دوره جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۹ آذر با حضور امین نادری مدیرعامل مرکز نواوری امید، قاسم صادقی، معاون پژوهش دانشگاه امام رضا(ع) و محمدجواد استادی، رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در کارستان بهارستان برگزار شد.

در این نشست «محمدجواد استادی»، رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی درباره فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه صنایع خلاق  گفت: مهمترین رسالت ما تقویت گفتمان زیارت در آستان قدس رضوی است و بهترین زبان برای تقویت این گفتمان زبان فرهنگ و هنر است، هنر مهمترین ابزار برای بیان مفاهیم دینی است؛ مجموعه حرم رضوی که به فرموده مقام معظم رهبری یک گنجینه هنری است، ۸۰۰ سال هنر متمرکز را در خود جای داده است و هنرمندان نسل های مختلف آثار خود را در این حرم  به ودیعه گذاشته اند، در راستای همین صنایع فرهنگی در آستان قدس مورد توجه قرار گرفته است تا مفهوم زیارت را در قالب هنرهای نوین برای طیف های متعدد مخاطبان در جهان به نمایش می گذارد.

رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه  صنایع خلاق فرهنگی می تواند شعار محوری ما را که امتداد زیست خلاق انسان معاصر است را در جامعه فراهم کند، اظهار کرد: فعالیت های جانبی جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد می تواند به اقتصاد هنر و هنرمندان کمک کند.

محمدجواد استادی خاطرنشان کرد: در پایان جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد یک نمایشگاه در شهر مشهد برپا خواهد شد؛ پارک های علم و فناوری، وزارت میراث فرهنگی، حوزه علمیه با مرکزیت آستان قدس رضوی اهتمام به برپایی جشنواره دارند ما تلاش داریم در همان روزهای جشنواره و نمایشگاه زمینه عقد قرارداد و تجاری سازی محصولات را فراهم کنیم. 

رییس فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: تفاهم نامه ای با وزارت میراث فرهنگی در عرصه توسعه صنایع دستی در استان ها حول سوغات زائر منعقد کردیم تا بازار صنایع دستی استان ها را  به سمت تولید صنایع فرهنگی رضوی سوق دهیم.

دبیر هنری جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی آل محمد با اشاره به اینکه سوغات زائر محصولات و صنایع دستی مبتنی بر فرهنگ رضوی است؛ گفت: مشهد ۵ میلیون زایر بین المللی دارد که اینها سوغات می خرند. پس طبیعتا در کارگروهای اقتصاد هنر استان قدس این مسئله بین الملل دیده شده است.

کد خبر 1738186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha