کدام پلتفرم‌ها در دومین نمایشگاه «رصتا» حضور دارند

سعید مقیسه با تشریح برنامه های دومین نمایشگاه ملی رسانه ای صوت و تصویر فراگیر ایران گفت: پلتفرم های نماوا و فیلم نت و تماشاخانه و روبیکا در نمایشگاه «رصتا» ثبت نام کرده اند، اما فیلیمو حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست دومین نمایشگاه ملی رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۰ آذر با حضور سعید مقیسه، رییس ساترا و صادق افراسیابی معاون امور کاربران و تنظیم گری اجتماعی در سازمان ساترا برگزار شد.

در این نشست «سعید مقیسه»، رییس ساترا درباره برگزاری دومین نمایشگاه ملی رسانه های صوت و تصویر توضیح داد: امسال دومین نمایشگاه«رصتا» را برپا می کنیم، رصتا مخفف رسانه های صوت و تصویر ایران است که نخستین نمایشگاه آن سال ۱۴۰۱ برگزار شد. امسال دومین نمایشگاه از دهم تا سیزدهم دی ماه در مصلی برگزار می شود که سکوهای دارای مجوز، شرکت‌های مرتبط و بخش‌های مرتبط با صداوسیما در این دوره حضور دارند.

رییس ساترا افزود: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه«رصتا» ۱۰ دی ماه در مصلی و مراسم اختتامیه این رویداد ساعت ۱۵ روز ۱۳ دی ماه برگزار می شود.

سعید مقیسه  با اشاره به اهداف برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» گفت:اهداف این نمایشگاه همان اهداف سال گذشته است؛ ایجاد همگرایی و هم افزایی بین فعالان و ذی نفعان فعالیت کنندگان صوت و تصویر فراگیر ، ایجاد فرصت برای توسعه رسانه های مربوطه ، برقراری ارتباط مردم با مسئولان سکوی نمایش خانگی، جلب حمایت های دولتی و رسانه ای، شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش آفرین رسانه، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، اطلاع رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه، جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه در این نمایشگاه شکل می گیرد که ما فضای مجازی سالم تری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: فضای رقابتی سالم بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خدمات و محتوای رسانه ای در جهت ارتقای کیفی، تبیین و تنویر افکار عمومی، بازاریابی و بازارسازی عرصه اقتصادی از اهداف دیگر این نمایشگاه است.

رییس ساترا تصریح کرد: از بین ۴۲۳ سکوی دارای مجوز از ساترا یک تعدادی حائز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند، چون باید فعالیت آنها بیشتر از حدی باشد که بتوانند در نمایشگاه شرکت کنند، ۱۳۵ سکو ثبت نام کرده اند؛ علاوه بر اینها واحدهای صدا و سیما و معاونت ها و شرکت ها و برخی از نهادها و دستگاه های مرتبط همچنین واحدهای مختلف ساترا نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

سعید مقیسه با اشاره به برپایی نشست های جنبی همزمان با برپایی دومین نمایشگاه «رصتا» گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه نشست های تخصصی برای همکاران ساترا و فعالان صنعت صوت و تصویر برگزار می شود همچنین کارگاه های آموزشی برای بازدیدکنندگان برپا می شود و در کنار این تالار هوش مصنوعی با برگزاری مسابقه دایر می شود ،  در این نمایشگاه همچنین مرکز خدمات رسانه افتتاح می شود و در کنار ان  تفاهم نامه هایی نیز امضا خواهد شد.

وی افزود: اجرای برنامه های رادیو و تلویزیونی، برپایی استودیو رادیویی مثل رادیو نمایشگاه و تست گویندگی و استودیوی تلویزیونی برای معرفی رسانه ها از دیگر برنامه های بخش جنبی دومین نمایشگاه «رصتا»  است.

رییس ساترا از برگزاری جشنواره «رصتا» همزمان با برپایی  دومین نمایشگاه خبر داد و گفت: برگزیده های این جشنواره امسال باتوجه شاخص محتوایی، فنی و جانبی معرفی می شوند. در جشنواره «رصتا» آثاری که برای گرفتن مجوز تولید و انتشار، فرایند لازم را طی کرده اند برای بهترین اثر از نظر شاخص های سلامت محتوا انتخاب می شوند. همچنین سکویی که بهترین تعامل با مخاطب و تنوع را دارد، سکویی که خدمات فنی بهتری ارایه می دهد و بالاترین امنیت را دارد نیز انتخاب می شود. برگزیده بعدی بهترین سکویی است که دارای شاخصی برای اعمال کنترل والدین و رده بندی سنی باشد.

سعید مقیسه درباره حضور همه پلتفرم ها در دومین نمایشگاه «رصتا»  گفت: تعامل برقرار است و از تعداد غرفه‌ها و سکوها مشخص است که تعداد بالایی در نمایشگاه حضور دارند؛ ولی یک نقطه قابل توجه این است که وقتی می گوییم سکوهای اصلی این مبهم است، از نظر محتوا برای یک عده یه تعدادی اصلی هستند، از نظر مخاطب یک عده اصلی اند از نظر تاثیرگذاری یک عده دیگری اصلی هستند لذا اینکه حتی از نظر تولید محتوا راهبرد آنها تامین است و در رده خود هم اصلی هستند. در تولید سریال یک عده دیگری اصلی هستند، برنامه های تلویزیون نیز همینطور، اینکه سکوی اصلی کدام است باید برسید از کدام منظر تعداد زیادی از رسانه ها حضور دارند؟ نماوا و فیلم نت و تماشاخانه و روبیکا ثبت نام کرده اند اما فیلیمو حضور ندارند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا پلتفرم فیلیمو در این نمایشگاه حضور ندارد؟ گفت: فیلیمو ثبت نام نکرده است اینکه چرا ثبت نام نکرده اند را از خودشان بپرسید.

سعید مقیسه با بیان اینکه ساترا هم در آیین نامه و هم مقررات پیش رو است، اظهار کرد: احساس خلا در مقررات نمی کنیم، ساترا در مقرراتی که شامل رده بندی سنی، در زمینه هوش مصنوعی و یا برخی حوزه های دیگر می شود پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه تخلفات اتفاقا برقرار و مشخص است و در دومین نمایشگاه «رصتا» نیز معاونت تبیین مقررات ساترا حضور دارد.

کد خبر 1738376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha