همکاری ۱۰۰۰ روحانی با شرکت برق منطقه تهران در حوزه نماز

دکتر حیدری با بیان اینکه بیش از یک هزار روحانی با ما در حوزه نماز همکاری می کند، گفت: وزیر نیرو نسبت به قرآن، نماز و اقدامات فرهنگی هم عنایت ویژه ای دارند و هم توصیه می کنند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، دکتر حیدری، معاون وزیر نیرو امروز سه شنبه ۲۱ آذر در چهارمین اجلاس استانی نماز به عنوان نسل نو با تمرکز بر مدرسه، مسجد و دانشگاه که در سالن همایش های شرکت برق منطقه ای تهران برگزار شد، گفت: این روزها جهان شاهد بی عدالتی، کودک کشی و شفافیت مرز میان کفر و اسلام است. نماز واقعی تعیین کننده مرز میان کفر و اسلام است. رژیم کودک کش اسراییل سال هاست به عنوان شنیع ترین گروه تروریستی در جهان فعالیت می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با اقدامات تروریستی اخیر خود علیه مردم فلسطین نشان داد که هزاران برابر از داعش شنیع تر هستند لذا امیدواریم مجامع بین المللی بی خاصیت دست از دفاع این جنایتکاران بردارد و اقدامات مناسب را در دفاع از مردم فلسطین اتخاذ کند.

دکتر حیدری در ادامه تصریح کرد: خداوند در بین همه انسان ها تمایز قایل شده است، مانند پیامبران و ائمه اطهار که نسبت به مردم در سطح بالاتری قرار دارد و همچنین در میان پیامبران نیز تمایز قایل شده است، مثلا برخی از آنها به عنوان پیامبران اولی العظم معروف هستند و در بین این پیامبران اولی العظم نیز یک نفر خاص و ویژه است، مانند پیامبر اسلام؛ ضمن اینکه در بین بعضی از مکان ها نیز مانند حرم مطهر ائمه (ع) یا مکه مکرمه ویژه و خاص می باشد. در میان زمان ها نیز بعضی از زمان مانند شب قدر ویژه است.

معاون وزیر نیرو در ادامه افزود: بعضی از اعمال نیز نسبت به اعمال دیگر بالاتر است که در اینجا نماز از همه مهم تر می باشد. در میان ائمه اطهار (ع) نماز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بیشترین سفارش در اقامه آن توسط رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) صورت گرفته است. پیامبر اسلام می فرماید نماز مرز بین اسلام و کفر است. گفته می شود در قرآن نیز بیش از ۹۰۰ بار در مورد رکوع و سجود اشاره شده است. همچنین امام صادق (ع) فرموده اند محبوب ترین اعمال نزد خداوند نماز است به گونه ای که خواندن هر رکعت نماز در کعبه بیش از هزار برابر ثواب دارد.

وی با بیان اینکه نماز ستون دین است، تصریح کرد: تمام اعمال انسان نسبت به نماز سنجیده می شود؛ پس عملی که خداوند متعال به بشریت هدیه داده است، این است که در شبانه روز بتواند در برابر خداوند راز و نیاز کند، درون و بیرون خود را طاهر نماید؛ بنابراین نیاز است که توجه ویژه به این فریضه مهم الهی داشته باشیم.

دکتر حیدری در ادامه تاکید کرد: پیام برگزاری این کنگره ها و اجلاس های نماز در جامعه منتشر شود و همچنین پی گیری علمی و عاطفی در این زمینه صورت بگیرد چون نماز به عنوان عالی ترین شکل عبودیت در برابر پروردگار متعال است.

وی بر لزوم مسجدمحوری در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر مسجد، محور فعالیت ها قرار بگیرد، بسیاری از مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه حل می شود؛ ضمن اینکه وظیفه اقامه نماز نیز بر عهده ما است. بنده به عنوان معاون وزیر وظیفه دارم که در این زمینه اقدامات لازم را در حیطه وظایف خود انجام دهم. حالا که حکومت ما بر عدل الهی برپا شده است، یکی از وظایف اصلی مدیران رسیدگی به اقامه نماز در ادارات است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار روحانی با ما در حوزه نماز همکاری می کند، اظهار کرد: وزیر نیرو نسبت به قرآن، نماز و اقدامات فرهنگی هم عنایت ویژه ای دارند و هم توصیه می کنند. در همین سالن ما امسال دو بار اختتامیه مسابقات قرآن داشتیم. در تابستان امسال هفت هزار نفر از فرزندان کارمندان ما در مسابقات قرآنی و نماز شرکت کردند؛ بنابراین نیاز است در حوزه نماز با تمام قوا و امکانات تلاش کنیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه حضور خود مسئولان در نماز جماعت بسیار مهم است، افزود: همچنین رسیدگی به بحث نمازخانه ها و رسیدگی به امور جوانان نیز باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد. ترویج نماز و امور دینی وظیفه بسیار سنگینی است که باید همه در این زمینه همت بگماریم.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از برگزاری اجلاس سراسری نماز باید یک سری تغییرات در این زمینه در ادارات و سازمان های مربوطه رخ دهد. همچنین برگزارکنندگان اجلاس باید راهکارهای ارایه شده را به عنوان ابلاغیه به ما ارایه دهند تا اجرایی شود.

کد خبر 1738581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha