در هیچ تاریخی از اسلام حوزه و دانشگاه از هم جدا نبودند

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی گفت: در هیچ تاریخی از اسلام حوزه و دانشگاه از هم جدا نبودند، دست استکبار باعث شد که محققین علوم معقول و محصلین علوم منقول از هم جدا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد موسوی آزاد، مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی،  امروز در  نشست گفتمانه «مجاهدین علم و فضیلت»  که با موضوع نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در تبیین گفتمان مقاومت به میزبانی دانشگاه صنعتی ارومیه  برگزار شد، با بیان اینکه در هیچ تاریخی از اسلام حوزه و دانشگاه از هم جدا نبودند، افزود: دست استکبار باعث شد که محققین علوم معقول و محصلین علوم منقول از هم جدا شدند. 

وی افزود: دشمن برای مقابله با رقیب تمدنی خود یعنی اسلام و تمدن اسلامی در تمامی عرصه ها با ابزارهای جنگ اقتصادی، نرم،  شناختی و جنگ ترکیبی به میدان آمده است.

ترس یکی از ابزار استکبار برای استبداد است


وی بیان کرد:  ترس یکی از ابزار استکبار برای استبداد است، ما باید شجاع باشیم و حرف حق را هر جا که لازم باشد بگوییم.


حجت الاسلام آزاد موسوی خاطرنشان کرد:  نقش آفرینی تاثیرگذار و راهبری اساتید بسیار مهم است و اساتید باید از ظرفیت دانشجو های برای تبیین مبانی و آرمان های انقلاب استفاده کند.

وی ادامه داد: از وضعیت کنونی فلسطین و از این عزت نفس و اراده مردم فلسطین‌ درس گرفت.

رسانه مانند دومینو میتواند جریان ایجاد کند


در ادامه این نشست مامد کلشی نژاد،امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: رسانه مانند دومینو میتواند جریان ایجاد کند و نخبگان جامعه باید از این ظرفیت استفاده کنند. 


وی ادامه داد: این نظام با تربیت نیروهایی چون سردار شهید سلیمانی توانست فرهنگ مقاومت را به کشورهای همسایه صادر کند که بحمدالله امروز شاهد برکات آن در منطقه هستیم.

نخبگان افرادی هستند که جامعه را به سوی هدفی مشخص سوق می دهند

در ادامه حجت الاسلام حیدر عباسی،امام جمعه قوشچی نیز در این مراسم  گفت: نخبگان افرادی هستند که جامعه را به سوی هدفی مشخص سوق می دهند.

وی افزود: در همه کشورها و ممالک این نخبگان هستند که ذلت و یا عزت را برای مردم شان به ارمغان می آوردند. 


امام جمعه قوشچی افزود: ملتی که مقاومت نداشته باشد خودش، موجودیتش، هویت و عزتش را از دست می دهد. 

گفتنی است؛ در این آئین اساتید و حوزویان نظرات خود را پیرامون موضوع ابراز کردند. 

کد خبر 1738731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha