ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی و مردمی برای ارتقای فرهنگ جامعه

حجت الاسلام الهی نژاد گفت: با استفاده از ظرفیت های ملی و مردمی برای ارتقای فرهنگ جامعه و کاهش معظلات و مشکلات فرهنگی اجتماعی باید اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، امروز(۲۵آذر)، در نشست روحانیون دورودی که با حضور رو حانیون شهرستان در دفتر امام جمعه دورود برگزار شد، با تقدیر و تشکر زحمات روحانیون منطقه، بر ضرورت برگزاری نشست عای فصلی برای استفاده از ظرفیت های تبلیغی تاکید کرد و اظهارداشت: برای پرداختن به رسالت روحانیت و استفاده از ظرفیت‌ها باید شرایط فرهنگی اجتماعی را خوب فهمید و تحلیل کرد و در نتیجه روش های تبلیغی یا به عبارتی نسخه درمانی برای آن معضل فرهنگی و اجتماعی یا تقویت نقطه مثبت فرهنگی را تنظیم تدوین و اجرا کرد.

دبیر مجمع طلاب دورودی مقیم قم افزود: در جنگ نرم و  جنگ‌ فرهنگی، باید سلاح مناسب آنرا تهیه کرد.

وی شناخت ظرفیت ها و توجه به این ظرفیت ها را لازمه بهره مندی از آنها در عرصه فرهنگی عنوان کرد و گفت: مهم ترین ظرفیت، ظرفیت نظام اسلامی است.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: نظام دینی، ظرفیت مجموعه ها و تشکل ها، امنای مساجد، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش و پرورش همگی ظرغیت هایی عظیم برای فعالیت در عرصه فرهنگی هستند.

وی برگزاری کارگاه های مهارتی برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و موقعیت ها را ضروری دانست و گفت: برای اینکار پیشنهاد ات اجرائی و عملیاتی وجود دارد که با کمک مسئولین شهرستان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: ایجاد موقوفات و ایجاد منابع مالی پایدار برای مراکزی دینی امری ضروری است و باید با استفاده از ظرفیت های ملی و مردمی، اقدام اساسی انجام‌داد.

کد خبر 1739279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha