ضرورت حفظ ظرافت و هوشمندی جهت جذب مردم به مساجد

آیت الله فلاحتی بر ظرافت و هوشمندی جهت جذب مردم به مساجد تاکید کرد و گفت: «مردم» در نظام اسلامی دارای رکن مهمی هستند که باید تلاش‌ شود حضورشان در صحنه حفظ شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز(شنبه، ۲۵ آذر) در نشست ستاد امور مساجد استان گیلان بر ضرورت ساماندهی مساجد تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند که «مساجد در نظام اسلامی از امور حاکمیتی است و می بایست تولیت مساجد به دست نمایندگانِ بنده باشد». 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه، تا کنون نهادهایی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، کانون‌های مساجد و سپاه و پایگاه، هیئت امنا و ...، مساجد را مدیریت می‌کردند، افزود: با توجه به فرمایش رهبری و ابلاغ لازم به نمایندگان استان‌ها، از این‌پس دیگر متولیان و نهادهای مذکور نمی توانند به‌صورت مستقیم ورود کنند.

وی با بیان اینکه از این پس این نهادها به‌عنوان یک ظرفیت به مدیریت و ساماندهی مساجد کمک خواهند کرد، ادامه داد: مساجد در گیلان از دیرباز دارای رونق بوده و اکنون نیز جمعیت خوبی در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به برپایی نماز جماعت در چند وقت و نیز موقوفات برخی مساجد در سطح استان اشاره و اذعان کرد: هجمه‌هایی که به سازمان اوقاف و امور خیریه وارد می‌کنند بیشتر از سوی متصرفان موقوفاتی است که برای مال مورد نظر سند گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه منتظر جزئیات دستورالعمل جدید درباره مساجد هستیم، «مردم» را در نظام اسلامی دارای رکن مهمی دانست که باید تلاش‌ شود آنان را در صحنه حفظ کنیم، گفت: معتقدم نه می‌توانیم مسجد، امام جماعت و اهالی آن را رها کنیم و نه می‌شود سخت‌گیری کرد.  

آیت الله فلاختی در ادامه بر ظرافت و هوشمندی جهت جذب مردم به مساجد تاکید کرد و افزود: هرچقدر هم ‌آیین‌نامه و قانون تنظیم شود ولی اگر مردم در عرصه نباشند فایده‌ای نخواهد داشت.

ضرورت حفظ ظرافت و هوشمندی جهت جذب مردم به مساجد

ضرورت حفظ ظرافت و هوشمندی جهت جذب مردم به مساجد

کد خبر 1739291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha