مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند

امام جمعه شهرستان تکاب گفت: مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که راه شهدا را ادامه دادند و تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی این مادران صبور شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب،  امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و اظهار کرد: حضرت ام البنین توانستند چهار قهرمان را تربیت کنند که در کربلا به کمک امام حسین (ع) شتافتند و در واقع این چهار فرزند محصول ایمان و باور این بانوی نمونه اسلام بود. 


وی ادامه داد:  مادران و همسران شهدا سربازان گمنامی هستند که راه شهدا را ادامه دادند و تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش آفرینی این مادران صبور شهدا است.


امام جمعه شهرستان تکاب خاطرنشان کرد: هفت دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی است که می توان از آن به یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی یاد کرد.


وی گفت: این ارزش گذاری به علم از سوی اسلام موجب شد از دل اعراب جاهلی دانشمندانی به وجود بیایند که غرب در عمر خود نظیر آن را ندیده است.


حجت الاسلام کوهی تاکید کرد:  در دورانی که کشور با یک جنگ تحمیلی مواجه بود امام خمینی (ره) دستور ایجاد نهضت سواد آموزی را صادر کردند و در کمتر از 8 سال 11 میلیون از این طریق باسواد شدند.


امام جمعه تکاب ادامه داد: مجلس و دولت در جذب افراد فعال در نهضت سواد آموزی باید اهتمام لازم را انجام بدهند و بسیاری از افراد به روستاهای دور دست جهت علم آموزی به دیگران می روند و انتظار می رود دولت این افراد را جذب کند.


وی بیان کرد: اقدامات شجاعانه انصارالله یمن توانسته است بسیاری از بنادر رژیم صهیونیستی را تعطیل کند و آمریکا را که خود را امپراطور دریاها می دانست، مجبور کرده برای مقابله با یک گروه شبه نظامی دست به ائتلاف دریایی بزند. 


وی ادامه داد: یکی از راه های حمایت جمعیت و جوانی آسان کردن ازدواج است، سنت حسنه ازدواج را با سختگیری ها در تهیه جهیزیه، مهریه سنگین و برگزاری مراسم های سنگین، راکد و متوقف نکنیم، یکی از مبارک‌ترین سنت ها ازدواج است.

کد خبر 1740277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha