عمل به دستورات دین بهترین راه پیشگیری از آسیب‌ها است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عمل به دستورات دین بهترین راه پیشگیری از آسیب ها است، گفت: پیشگیری از آسیب ها نیازمند آموزش، همدلی و همراهی همگانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۰ کلاسه اوتیسم که با حضور شهریار خاجه صالحانی، رئیس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، جمعی از مسئولان و خیرین گرانقدر برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت گسترده خیرین در امور مختلف به ویژه مدرسه سازی و ساخت مساجد با قرائت فرمان امیر المومنین (ع) به مالک اشتر در رابطه با کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان، افزود: این پیام امیر المومنین (ع) درسی برای تمام زمان ها است و همه به ویژه مدیران و مسئولان باید با خواندن نهج البلاغه این درس ها و دستورات را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود: افرادی که به لحاظ روحی و جسمی دچار آسیب می شوند و گاها مانند دیگر افراد جامعه نمی توانند فعال و نقش آفرین باشند هم عضو جامعه هستند و همانند دیگران حق استفاده از امکانات را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گاهی اشخاصی کوته فکر به افرادی که با برخی مشکلات روبرو هستند دید نامناسب دارند، اضافه کرد: کم بینی و تحقیر جایز نیست و این افراد باید همانند دیگر اقشار جامعه در مسائل مختلف مشارکت داشته و از امکانات بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه نگاه درست و تربیت صحیح خانواده ها بسیار مهم است، اظهار کرد: خانواده ها رسالت عظیمی در تربیت فرزندان که آینده سازان ایران اسلامی هستند دارند و بیاید با تربیت صحیح آنان و آگاه سازی از توطئه های فرهنگی و اجتماعی دشمنان و کمک در راستای انتخاب دوستان مناسب و دوری از مسائلی همچون اعتیاد و... آینده درخشانی را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

این مقام ارشد استان بر هوشیاری و آگاهی همگان تاکید کرد و گفت: آسیب ها باید به درستی شناسایی و در راستای رفع آنها گام های اساسی و کارشناسی برداشته شود.

این مقام مسئول به مشکلات و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: این آسیب ها امروز در همه جوامع وجود دارند و گذر از این مسائل نیازمند همدلی، همراهی، تلاش و حفظ ایمان و حرکت در مسیر ارزش ها است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مسئله فلسطین و جنگ غزه نیز بیان کرد: فلسطین امروز یک تابلوی درد آوری برای بشریت است که کمک به این مظلومان وظیفه همگان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: ما با یک میدان وسیعی از آسیب ها و صدها مساله دیگر در زندگی از ابتدای تولد روبرو هستیم که یک بحث آن فیزیکی، جسمی و روحی است که اسلام برای پیشگیری از آن راه های زیادی دارد و عمل به قوانین اسلام راه حل آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای درمان، بهداشت و معالجه تدبیر کرد، اظهار کرد: بعد دیگر بعد معنوی و اخلاقی است که به مراتب حساس تر و مهمتر از بعد فیزیکی و ظاهری است که در این راستا همگان مسئول هستند.

این مقام مسئول به مسئله عاطفی و رسیدگی به تربیت دینی و اسلامی فرزندان تاکید کرد و گفت: والدین باید بیشتر به مسائل عاطفی، تربیتی، اعتقادی دینی و فرهنگی توجه داشته باشند تا به مسائل پیش پا افتاده، چرا که بچه ها بیشتر به این مسائل نیاز دارند تا لباس و کفش و مسائل ظاهری.

آیت الله دری نجف آبادی، ساخت مدرسه اوتیسم را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: خیرین و نیکوکاران باید همواره در این راستا گام های اساسی بردارند چرا که بنا بر فرمایش امیرالمومنین(ع) ما وظیفه حفاظت و نگهداری از این عزیزان را داریم و بیایید با گام نهادن در این مسیر در راستای حمایت از نیازمندان گام های اساسی برداریم.

کد خبر 1740386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha