برپایی  نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در مهاباد

نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در مهاباد کانون فرهنگی و هنری ساجده مهاباد با همکاری کمیته امداد شهرستان به مدت چهار روز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مساجد  فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال هستند که نقش کانون های فرهنگی و هنری نیز در این راستا مهم و موثر است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از مساجد در زمینه اشتغال خانگی با استفاده از امکانات محلی، مهارت افزایی بانوان و تولید پوشاک اسلامی توانسته اند برای بانوان ایجاد اشتغال کنند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در حوزه اشتفال و کارآفرینی موفق هستند و امسال نیز با توجه به تصمیم ستاد عالی مساجد کشور ۶۶ کانون فرهنگی و هنری تخصصی در حوزه بانوان در استان فعالیت خواهند کرد.

کانون فرهنگی و هنری ساجده مسجد یوسف قاضی شهرستان مهاباد یکی از کانون های فعال در حوزه کارآفرینی و برپایی نمایشگاه های مختلف است و امسال نیز دومین نمایشگاه خود را برپا کرده و تا به امروز بیش از ۸ نمایشگاه در حوزه صنایع دستی برگزار کرده است.

امروز با حضور فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان مهاباد، معاون کمیته امداد استان و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان، نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های بانوان شهر و مجموعه فعالیت های کمیته امداد مهاباد افتتاح شد که این نمایشگاه با همکاری کانون فرهنگی و هنری ساجده مهاباد برپا شده است.

برپایی  نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در مهاباد

فاطمه شریف‌پور، مدیر کانون فرهنگی و هنری ساجده مسجد یوسف قاضی شهرستان مهاباد به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به حضور اقشار مردم در مساجد، می توان گفت این مراکز، بهترین پایگاه برای مهارت افزایی به شمار می آیند  و مسجد یوسف قاضی در این مورد تا به امروز موفق عمل کرده است.

وی افزود: غرفه هایی از انواع فعالیت های اشتغال آفرینی و خودکفایی کمیته امداد، فعالیت های مختلف بانوان در عرصه های متنوع صنایع دستی، محصولات منطقه ای و تولیدات سنتی در این نمایشگاه به عرضه عموم گذاشته شده است.

شریف پور ادامه داد: انواع صنایع دستی از جمله گلیم‌بافی، قالی‌بافی، دیوارکوب، بافتنی، سفال، نمد دوزی، پهباد، فیلتر، زیورآلات، کار با چوب و گل شیشه‌ای در این نمایشگاه برای بازدید و فروش عموم به نمایش گذاشته شده است.

برپایی  نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در مهاباد

برپایی  نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در مهاباد

مدیر کانون فرهنگی و هنری ساجده مسجد یوسف قاضی شهرستان مهاباد گفت: همچنین در این نمایشگاه ۵۶ غرفه با حضور بانوان هنرمند شهرستان حضور فعال دارند.

وی افزود: تجهیز این نمایشگاه برعهده کمیته امداد شهرستان بوده و بیشتر بانوان غرفه دار عضو کانون فرهنگی و هنری ساجده مهاباد هستند.

شریف‌پور بیان کرد: این نمایشگاه به منظور شناسایی و معرفی توانمندی‌های بانوان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین، صنایع دستی و مشاغل خانگی برپا شده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که به همت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و همکاری کانون فرهنگی و هنری ساجده و امور بانوان فرمانداری برگزار شده است تا روز جمعه (۸ دی ماه)، از ساعت ۱۵ تا ۲۲ شب در تالار وحدت شهرداری مهاباد، آماده پذیرایی از علاقه مندان می باشد.

کد خبر 1740625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha