استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها برای طرح «یاریگران زندگی»

اباذری با اشاره به سیاست های اجرایی طرح یاریگران زندگی که استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا ها مانند مساجد، پایگاه بسیج، مدارس و… است گفت: طرح یاریگران زندگی در روستا تلاش می کند تا علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم نیز، اجرا شود.

محمدعلی اباذری_ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فعال شدن کانون یاریگران زندگی در روستاهای سطح شهرستان تالش خبر داد و گفت: تدوین و اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها در راستای ارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی در روستاها و ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط است.  

وی همچنین به، تقویت رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی و افزایش مشارکت های اجتماعی و عدالت در توزیع برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه اشاره و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در پیشبرد برنامه های فرهنگی بسیار مؤثر است.  

اباذری همچنین با اشاره به سیاست های اجرایی این طرح  از جمله استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا ها مانند مساجد، پایگاه بسیج، مدارس و… بیان کرد: ترغیب روستائیان برای مشارکت فعال در برنامه‌ها و ساماندهی فضاهای فرهنگی و ورزشی روستا، بهینه سازی اوقات فراغت در روستا و تبیین مدل سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با مشارکت ائمه جماعات، بزرگان و فعالان اجتماعی روستا را نیز، می توان نام برد.  

وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در مردمی‌سازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه شبکه‌های روستایی با هدف اتخاذ استراتژی توسعه متوازن و بکارگیری رویکرد اجتماعی با اولویت پیشگیری و... طرح یاریگران زندگی در روستا تلاش می کند تا علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم نیز، اجرا شود.

اباذری با ابراز امیدواری از اینکه، دستگاه های ذیربط در شهرستان تالش از این ظرفیت به شکل مناسبی بهره برداری کنند افزود: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی حال حاضر است که با اقدامات هماهنگ و همراهی همه دستگاه ها و مشارکت مردمی می توان آنرا کاهش داد.

استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها برای طرح «یاریگران زندگی»

استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها برای طرح «یاریگران زندگی»

استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها برای طرح «یاریگران زندگی»

گفتنی است، کانون یاریگران زندگی در روستاها در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داشته و در ۶۵ روستای شهرستان تالش که ۳۰ درصد از کل روستاهای این شهرستان را شامل می شود تشکیل شده است.

پیش تر کانون یاریگران زندگی در غرب گیلان و روستای نوخاله جعفری صومعه‌سرا و ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان رشت(۷۱ روستا) و ... راه اندازی شده است.  

کد خبر 1740886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha