مساجد پایگاه‌های فرهنگی منطقه باشند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر احیای کارکردهای مساجد، گفت: مساجد فقط محل اقامه نماز نباشد بلکه به پایگاه‌های فرهنگی منطقه تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز سه شنبه (۵ دی) در جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان مرکزی، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سردار سید رضی موسوی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی همواره در حال جنایت و کشتار مردم بی دفاع بوده و این جنایات رژیم صهیونیستی از سوی همگان محکوم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نماز در جهان اسلام بسیار اهمیت دارد و باید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشیم، افزود: تبیین و ترویج فرهنگ نماز امری ضروی است و باید در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

مساجد پایگاه‌های فرهنگی منطقه باشند

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه مسجد در برپایی نماز تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: باید مساجد کافی در سطح شهر برای اقامه نمازهای یومیه وجود داشته باشد که در برخی مناطق مسجد کافی نیست که نیاز به برنامه ریزی و در نظر گرفتن مسجد در آن مناطق می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد به مسجدی نیاز دارد که این مهم نیز به مسئله جمعیت مرتبط می شود، گفت: با افزایش رشد جمعیت، به رونق مساجد هم کمک بسزایی خواهد شد و افزایش جمعیت بر رونق مساجد هم تاثیر گذار است.

این مقام مسئول اضافه کرد: توصیه دارم که مساجد فقط محل برگزاری نماز نباشند بلکه مسجد باید پایگاه فرهنگی منطقه باشد و علاوه بر اقامه نمازهای یومیه، کتابخانه، محل تدریس دروس لازم شرعی و... هم در آنها لحاظ شود.

آیت الله دری نجف آبادی یکی دیگر از ارکان مسجد را روحانی و امام جماعت مسجد دانست و اضافه کرد:  گاهی در برخی از مساجد یا نماز خانه ها کمبود روحانی مشهود است که نیاز به تدبیر و سازماندهی های لازم دارد.

امام جمعه اراک در ادامه گفت: مسئله نماز باید جدی گرفته شود و اگر کسی به نماز اهمیت کافی ندهد فردای قیامت بسیار حسرت خواهد خورد.

کد خبر 1740935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha