آفریقای جنوبی علیه نسل کشی اسرائیل در غزه به لاهه شکایت کرد

آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب نسل کشی در غزه شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا عربی، آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل کشی فلسطینیان شکایت کرد.

دیوان بین المللی دادگستری یا لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آفریقای جنوبی در این شکایت آورده است که اقدامات رژیم صهیونیستی، نسل کشی است و با هدف نابودی فلسطینی‌ها و پاکسازی قومی و ملی انجام می‌شود.

آفریقای جنوبی در شکایت خود آورده است که رژیم صهیونیستی به ویژه از ۷ اکتبر در جلوگیری از نسل‌کشی و جلوگیری از تحریک مستقیم و علنی نسل‌کشی شکست خورده است.

در همین راستا، مجلس ملی آفریقای جنوبی (دومین اتاق پارلمان) که شامل ۴۰۰ نماینده است، در ۲۱ نوامبر به بستن سفارت اشغالگر اسرائیل و قطع روابط با صهیونیست‌ها  تا زمان آتش‌بس در غزه رأی دادند.

پیش از این، در نوامبر گذشته، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد: کشورش به منظور بررسی جنایات جنگی مرتکب شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرده است.

علاوه بر این، رئیس جمهور رامافوسا گفت: کشورش معتقد است رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه جنایات جنگی و نسل کشی می‌کند و تاکنون بر اثر این حملات، هزاران فلسطینی به شهادت رسیده و بیمارستان ها و زیرساخت های عمومی ویران شده است.

کد خبر 1741596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha