رشد ۲۲درصدی امانت در کتابخانه مرکزی ارومیه/وجود بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب

رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه از رشد ۲۲درصدی امانت در این کتابخانه در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

اکبر موسوی، مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: امانت کتاب به عنوان یکی از شاخصهای کتابخوانی در این کتابخانه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  رشد ۲۲ درصدی داشته است.

وی افزود: برای توسعه و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای اعضا و عموم اقشار جامعه، ویژه برنامه‌های گسترده‌ای در کتابخانه مرکزی به اجرا درآمده است.

موسوی ادامه داد: انجام فعالیت های علمی و فرهنگی، نشست های ادبی، انجمن های ادبی، کارگاه های آموزشی مقاله نویسی، داستان نویسی، برگزاری نمایشگاه های کسب و کار های کوچک با هدف حمایت از تولیدات کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی، اعزام کاروان های کتابخوانی به مناطق محروم، مسابقات کتابخوانی، جلسات و محافل شعرخوانی و ادبی و اجرای جلسات نقد کتاب و ... بخشی از ویژه برنامه‌های کتابخانه مرکزی ارومیه است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۵ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف به امانت اعضا رسیده است.

این مسئول بیان کرد: کتابخانه مرکزی ارومیه دارای ۲۰۰ هزار کتاب در موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، داستان، رمان، کودکان و نوجوانان، هنر و غیره است و تا به امروز بیش از ۱۳ هزار نفر عضو این کتابخانه هستند.

 مسئول کتابخانه مرکزی ارومیه تصریح کرد: سالن‌های مطالعه عمومی آقایان و بانوان در کتابخانه مرکزی در فضایی با زیربنای بیش از ۶۰۰ مترمربع با ۳۰۰ میز و صندلی متناسب با امکانات جانبی تجهیز شده است و سالن‌های مطالعه vip ویژه آقایان و بانوان با ۴۰ میز و صندلی استاندارد و با امکانات دسترسی اتصال به اینترنت Wi-Fi، کمد اختصاصی و در فضایی به مساحت ۴۵۰ مترمربع خدمات ویژه‌ای به مراجعان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این کتابخانه به گروه‌های خاص از جمله ناشنوایان، نابینایان، سالمندان و افراد سالمند کتابخانه، و کودکان استثنایی خدماتی متناسب هر گروه ارائه می‌شود.

کد خبر 1743865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha