روسیه: حمله آمریکا به یمن بی توجهی کامل به قوانین بین المللی است

سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از بی توجهی کامل به قوانین بین‌المللی به نام تشدید تنش در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲) تاکید کرد: حملات آمریکا به یمن، نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی در راستای  تشدید تنش در منطقه است.

 زاخارووا در صفحه شخصی خود در تلگرام نوشت: حملات هوایی آمریکا به یمن نمونه دیگری از انحراف انگلوساکسون در قبال قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی در راستای تشدید اوضاع در منطقه برای اهداف خرابکارانه اش است.

روسیه درخواست تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل متحدرا به دلیل حملات مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را داده است.

 هیئت دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: درخواست تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل در ۱۲ ژانویه درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن شده است.

بامداد امروز ایالات متحده آمریکا و انگلیس به صنعا پایتخت یمن و استان های حدیده، صعده، ضمار، تعز و حجه حمله نظامی کردند. در این بیش از ۶۰ هدف در ۱۶ نقطه با بیش از ۱۰۰ بمب و موشک از انواع  مورد هدف قرار گرفت. ۱۰ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند و کره جنوبی در حمله مشارکت داشتند.

کد خبر 1743920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha