راهبرد استکبار خارج کردن مردم از صحنه های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: در مقابله با راهبرد حضور مردم، راهبرد جبهه استکبار آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مردم را از صحنه خارج کنند و نگذارند مردم در صحنه های انقلاب حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۲ دی ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی و همرزمانش، گفت: این شهیدان از فدائیان اسلام هستند که در حقیقت هدف آنها تشکیل حکومت اسلامی بود.

امام جمعه جیرفت افزود: مردان غیرتمند و جوانان غیوری که به دنبال اجرای احکام اسلامی بودند و هدفی که امام خمینی (ره) در تشکیل حکومت اسلامی داشت را دنبال می کردند که به دست رژیم پلید وابسته پهلوی اعدام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با یادآوری (۲۶ دی ماه) سالروز فرار شاه خائن از کشور، بیان کرد: با حضور مردم در صحنه های انقلاب اسلامی و در تظاهرات، شاه ملعون از کشور گریخت.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: امام و رهبرمان مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مردم قم فرمودند؛ حضور مردم معجزه آفرین است و یکی از این معجزات حضور مردم، فرار شاه از این مملکت و آماده شدن زمینه و ورود با خیر و برکت امام کبیر و بت شکن قرن بود که ورودشان بعد از ۱۰ روز منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

خطیب جمعه جیرفت حوادث تاریخ برای مردم درس آموز است، اظهار کرد: یکی از درس های مهم این حوادث تاریخی، عدم اعتماد به آمریکا و غربی ها است، حوادث نشان داد هرگاه کسی به آمریکا اعتماد کرد وقتی دیگر برای آن منفعت و سودی نداشت او را رها کرد و نمونه آن می توان به شاه خائن ایران و قذافی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ تکیه بر توده های مردم در قبال روش سیاسی از قبیل نشست و برخاست با احزاب و چهره های سیاسی، یک انتخاب راهبردی امام راحل بود.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: امام راحل در ۱۲ خردادماه سال ۴۲ به میدان آمد و مردم را هم به میدان آورد و پرچم را به دست مردم داد این هنر امام است که اعتقاد به اعجاز حضور مردم داشت.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ راهبرد حضور مردم، درسی است که امام راحل و ما از امیرالمومنین علی (ع) ‌ گرفته ایم که آن حضرت در نهج البلاغه می فرماید؛ توده های مردم تکیه گاه دین، بدنه اصلی جامعه و ذخیره روز مقابله و مواجه با دشمن هستند.

وی عنوان کرد: در مقابله با راهبرد حضور مردم، راهبرد جبهه استکبار آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مردم را از صحنه خارج کنند و نگذارند مردم در صحنه های انقلاب حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: حضور مردم در میدان و کار به دست مردم سپردند و میدان دار امور بودن برای آمریکا و دشمنان بسیار سخت و مشکل است به همین منظور دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در مناسبت های مهم تلاش می کنند.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: دشمن تلاش می کند تا مردم در راهپیمایی های ۲۲ بهمن، اربعین، ۹ دی ماه و امثال این مناسبت ها شرکت نکنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ یکی از کارهای دشمنان، تمسخر راهپیمایی اربعین، تردید افکنی درباره احترام مردم به سردار بزرگ ایران و منطقه، ایجاد تردید در زمینه حضور با عظمت مردم در جشن های مذهبی مثل نیمه شعبان است.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: یکی دیگر از شگردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه، تلاش رسانه های بیگانه برای مایوس کردن مردم به خصوص جوانان از آینده است.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: ترساندن مردم از آمریکا و اسرائیل، بی اعتماد کردن مردم نسبت به حضور در صحنه های انقلاب، ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه، از سایر راهبردهای دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید؛ حضور مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات حتی مسائل امنیتی باعث خنثی شدن این نقشه راهبردی دشمن می شود.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حضور و نقش آفرینی مردم به عنوان رکن مهم اداره صحیح کشور و لازمه قطعی دست یابی انقلاب به اهداف، نوعی تواصی به حق وظیفه هر صاحب صدا و منبر است.

خطیب جمعه جیرفت افزود: یک عالم دینی، مرجع روحانی، استاد دانشگاه، هنرمند، مدیر، مسئول سیاسی و صدا و سیما همه وظیفه دارند مردم را به حضور در میدان و ایستادگی در آن ترغیب کنند این مطالبه به حق مقام معظم رهبری از همه ما است.

وی یکی از صحنه های حضور مردم را عرصه مهم انتخابات دانست و ابراز کرد: ۱۱ اسفندماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دشمن ماه ها است که به میدان آمده و با شبهه افکنی رسانه ای که دارد تلاش می کند تا حضور مردم در انتخابات را کمرنگ و میزان مشارکت آنها را به حداقل برساند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره به ویژه در دیدارهای اخیرشان به مسئله مهم انتخابات اشاره دقیقی داشتند که انتخاب نقش مردم سالاری دینی و تحول آفرینی در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: ما با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نماینده اصلح می توانیم در تحول جامعه و در اقتصاد و سیاست کشورمان نقش آفرین باشیم.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم شبهاتی که در این ایام از سوی دشمنان ایجاد می شود را پاسخ دهیم و با جهاد تبیین زمینه حضور مردم در  انتخابات را فراهم کنیم.

خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری مایه خجالت و بی آبرویی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مخصوصا سرافکندگی آمریکا و اسرائیل و مایه خشنودی شهدا، سردار دلها و همه انقلابیون جهان می شود.

وی اولین و مهمترین مسئله بین المللی کشور را مسئله فلسطین و غزه دانست و گفت: اسرائیل غاصب و کودک کش بعد از سه ماه با همه جنایاتی که انجام داد به هیچ یک از اهداف اصلی خود حتی نابودی حماس و بیرون کردن مردم غزه نرسید و در حال عقب نشینی است.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: امروز جهانیان فهمیدند بازنده این جنگ آمریکا، اسرائیل و همه کسانی که پشتیبان این رژیم جعلی هستند می باشد و پیروز این جنگ مردم غزه و جبهه مقاومت است.

کد خبر 1743938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha