از ساخت زائرسرا در دهسرخ تا پروژه ۱۲ واحدی سبزوار

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی از احداث ۱۲ واحد مسکونی با مشارکت موقوفات و بخش خصوصی در سبزوار و اجرای ۳ پروژه عمرانی در مصلی دهسرخ مشهد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد، اظهارکرد: در روزهای اخیر علاوه بر اجرای برنامه های متنوع در بقاع متبرکه استان، چندین برنامه و وقف جدید نیز در استان داشتیم که در شهرهای سبزوار و مشهد انجام شد.

احداث ۱۲ واحد مسکونی با مشارکت موقوفات و بخش خصوصی در سبزوار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۱۲ واحد مسکونی با سرمایه گذاری موقوفه عبدالجواد سبزوار و بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۱۰۰ متر مربع در حال احداث است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۰ درصد است.

وی در خصوص هزینه های اجرایی این پروژه عنوان کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و هزینه اجرای کامل پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی افزود: یکی دیگر از این موارد موضوع ساخت دو واحد مسکونی در سبزوار با سرمایه گذاری موقوفه سیدباقر و بخش خصوصی بود که در هم اکنون این ۲ واحد مسکونی در شهر سبزوار در حال ساخت است. این پروژه تاکنون با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در مرحله نازک کاری است.

اجرای ۳ پروژه عمرانی در مصلی دهسرخ مشهد

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: ۳ پروژه عمرانی شامل زائرسرا، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز در مصلی روستای زیارتی دهسرخ که در ۶۲ کیلومتری شهر مشهد واقع شده در حال ساخت است. زائرسرای مصلی دارای ۶ واحد است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه عمرانی تاکنون با هزینه ۴۰ میلیارد ریال ۳۵ درصد پیشرفت داشته است. مجموعه زیارتی روستای دهسرخ، مصلی و چشمه امام رضا(ع) و بقعه متبرکه امامزاده عبدالعزیز(ع) را شامل می شود.  

امضای تفاهم‌نامه اوقاف ناحیه یک مشهد و زندان مرکزی مشهد

وی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره اوقاف ناحیه یک مشهد و زندان مرکزی مشهد را یکی از اقدامت مهم اوقاف دانست و افزود: در راستای بهره برداری از ظرفیت موقوفات در مسیر انجام رسالت اسلامی و تربیتی زندان از طریق تشویق و ترغیب زندانیان به امورات قرآنی تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف مشهد و زندان مرکزی مشهد امضا شد که انشالله ثمرات خوبی برای هدایت این قشر از جامعه داشته باشد.

راه اندازی انجمن یاوران وقف در حوزه انتقال خون

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: برگزاری جلسه مشترک با دکتر اصغریان، مدیرکل انتقال خون استان نیز یکی دیگر از برنامه های این روزها بود. در این جلسه اهمیت و جایگاه مهم سازمان انتقال خون در تامین نیازهای حیاتی مراکز درمانی و لزوم ورود خیرین به این عرصه را بررسی کردیم. معتقدیم یکی راهکارهای مناسب جذب حمایت خیرین، ایجاد انجمن یاوران وقف در حوزه انتقال خون است.

ویژه برنامه شهادت امام هادی(ع) در بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین در خصوص برگزاری مراسم ویژه شب شهادت امام هادی(ع) در بقاع متبرکه استان اذعان کرد: این برنامه ها در تربت در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) و با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی برگزار شد.

وی افزود: همچنین در بقعه متبرکه بی بی شطیطه (س) و بی بی پسندیده(س) نیشابور نیز مراسم شهادت حضرت امام هادی(ع) با سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی برپا شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده افزود: جلسه بصیرتی ویژه خادمان بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع) سبزوار نیز از دیگر برنامه های این چند روز بود که با حضور خوب مردم و زائرین این بقعه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بردسکن نیز مراسم شهادت امام هادی(ع) با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی در بقعه متبرکه امامزاده سید طاهر حسینی(ع) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: کاشمری ها نیز مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) را در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برپا کرده و به عزاداری پرداختند.

اقامه نماز باران در بقعه متبرکه امامزاده قاسم(ع) جوین

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده گفت: با وجود خشکسالی ها اخیر اقامه نماز باران نیز یکی از برنامه هایی است که در مساجد و بقاع متبرکه استان انجام می شود. در همین راستا نیز نماز باران روز گذشته به امامت امام جمعه بخش عطاملک شهرستان جوین در بقعه متبرکه امامزاده قاسم(ع) روستای کلاته عرب برگزار شد.

وی ادامه داد: همایش بصیرتی بسیجیان وزارت دفاع با سخنرانی در موضوع؛ سیره زندگی حاج قاسم، بصیرت افزایی و خانواده همراه با روایت گری از دیگر برنامه های این ایام بود که در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام شهرستان طرقبه شاندیز برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: بقعه متبرکه امامزاده سید محمد(ع) شهرستان کاشمر نیز میزبان زائران یک کاروان پیاده از کشور عراق شد، این زائران در این بقعه متبرکه بعد از اقامه نماز جماعت و زیارت توسط خادمان این آستان مقدس پذیرایی شدند.

وی یادآور شد: طرح «قرار دوازدهم» نیز همچنان یکی از برنامه های روتین بقاع است که این هفته در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه با تهیه و بسته بندی ۱۲ بسته معیشتی به خانواده های نیازمند اجرا شد.

پایان پیام/

کد خبر 1744683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha