غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در قالب طرح ورزشی «دختران آفتاب ایران»

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ورزشی «دختران آفتاب ایران» در برخی مدارس شبانه روزی عشایری استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی یزدان منش» امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح ورزشی «دختران آفتاب ایران»، اظهار کرد: با توجه به برش منطقه ای باید این طرح بهمن ماه امسال در دو مدرسه شبانه روزی در شهرستان گچساران و منطقه عشایر استان اجرا شود،

وی گفت: این جشنواره با محوریت ورزش های همگانی و بازی های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه روزی دخترانه اجرا می شود. 

یزدان منش افزود: همچنین ترویج ورزش و سبک زندگی فعال و با نشاط در بین بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش آموز، و ترغیب دختران روستایی و عشایر به سمت ورزش از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه های حوزه تربیت بدنی برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و یکی از برنامه های این سند در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲  برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران است، افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب ورزشی و بهره گیری از مربیان و متخصصان ورزشی در این مدرسه و عشایر از جمله دلایل انتخاب آنها برای اجرای این طرح است. 

وی گفت: دستورالعمل اجرایی این برنامه به تمامی شهرستان ها و مناطق ارسال شده و این برنامه علاوه بر مدارس هدف به صورت آزمایشی با توجه به امکانات، زیرساخت و شرایط در تمامی مدارس شبانه روزی دخترانه اجرا می گردد. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اهمیت برگزاری هرچه باشکوه این رویداد در میان دختران دانش آموز، گفت:این جشنواره با همکاری سه دستگاه ورزش و جوانان ، آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و همچنین حضور فعال هیات های ورزش های همگانی و همچنین ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان برگزار می شود. 

خوب با بیان اینکه مدارس به عنوان کانون تعلیم و تربیت، محیطی مناسب برای آگاهی بخشی و رشد نیازهای جسمی و روانی دانش آموزان است، افزود: فعالیت های جسمانی، تحرک و شادابی در جامعه دختران به ویژه دختران روستایی و عشایری استان و توجه به امر نهادینه سازی ورزش و قرار دادن این مقوله در سبد خانوارهای روستایی و عشایری با رویکرد افزایش مشارکت آنان امری بدیهی و بسیار ضروری است.

کد خبر 1744804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha