حضور پزشکان مستقر در زندان‌های سیستان و بلوچستان با رویکرد تحقق عدالت بهداشتی

حجت الاسلام نجفی خواستار توسعه حضور منابع انسانی نخبه بویژه پزشکان مستقر در زندان های استان با رویکرد تحقق عدالت بهداشتی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، دوّمین نشست قرارگاه اجتماعی زندان با هدف اتخاذ تدابیرلازم با رویکرد توانمندسازی محکومین و بررسی عملکرد کارگروه های هفت گانه این قرارگاه در اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا نجفی با اشاره به ضرورت انجام مداخلات بهنگام در جامعه هدف محکومین مراکز تأمینی و تربیتی استان گفت: یکی ازمعضلات اصلی در شکل گیری پدیده مجرمان حرفه ای و سابقه دار، عدم توجه مناسب به حذف یا کاهش عوامل اصلی و تسهیلگر وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی می باشند. مقوله آموزش و توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای آگاهی های همگانی، اهتمام به حرفه آموزی و ایجاد فرصت های اشتغال پایدار محکومین پس از پایان دوران محکومیت، تقویت فرهنگ میانجیگری و فصل خصومت در قالب قضا زدایی و کاهش جمعیّت کیفری یا توسعه خدمات بهداشت و درمان محکومین مراکز تأمینی و تربیتی، حمایت و صیانت از خانواده های محکومین با هدف اجتناب از شکل گیری پدیده باز تکرار جرم و انجام مداخلات پژوهشی و دانشگاهی در شناسایی ریشه های پدیده های مجرمانه و اتخاذ راهبردهای موثر پیشگیرانه از اهداف اصلی راه اندازی قرارگاه اجتماعی زندان در سیستان و بلوچستان محسوب می شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: خوشبختانه در حوزه حرفه آموزی و اشتغال بویژه در سرفصل های حرفه آموزی در ۹ ماهه نخست سال جاری در جامعه هدف محکومین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد حرفه آموز داشته ایم، علاوه بر این مقرر است تا با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری زاهدان و اداره کل زندان های استان در حوزه اشتغال پایدار زندانیان نیز اقدامات موثری عملیاتی شود. علاوه بر این ضرورت دارد تا در خصوص حرفه آموزی و اشتغال نوعی تناسب منطقی برقرار شود. به نحوی که از یک سو حرفه آموزی در حوزه هایی تعریف شود که تقاضای نیروی کار در بازار اشتغال مبتنی بر نیازهای استان باشد و از سوی دیگر حلقه های مفقوده بین آموزش و اشتغال محکومین شناسایی و توسط افراد ذیصلاح اعم از معتمدین، نخبگان یا اصناف و بازاریان مرتفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی در انتها خواستار توسعه حضور منابع انسانی نخبه بویژه پزشکان مستقر در زندان های استان با رویکرد تحقق عدالت بهداشتی شد و ابراز داشت: ضرورت دارد تا دانشگاه های سه گانه علوم پزشکی استان تعامل مناسبی با اداره کل زندان به منظور حضور پزشکان ذیصلاح در مراکز تأمینی و تربیتی استان شوند. از سوی دیگرضرورت دارد تا اداره کل آموزش و پرورش تعامل مناسبی را با هدف ارتقای آموزش های همگانی برای جامعه مددجویان زندانیان در راستای بند(ج)ماده ۳۸ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه مدنظر قرار دهد.

کد خبر 1746006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha