انتخابات مهمترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است

حجت الاسلام میثم تارم با بیان این که مشارکت مردم انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست، ابراز کرد:‌ مشارکت در انتخابات مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکای حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، انتخابات مهمترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۶ بهمن ماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تسلیت شهادت حضرت زینب (س)، گفت: آن حضرت با جهاد تبیین و همراهی امام سجاد (ع) توانست نهضت امام حسین (ع) را حفظ کند و اهداف انقلاب و نهضت امام حسین (ع) را برای مردم به ویژه مردم شام بیان کند.

امام جمعه جیرفت با بیان این که زینب کبری (س) با جهاد تبیین علی (ع) را به شام معرفی کرد، افزود: علی که همه جا مخصوصا در شام مظلوم بود به طوری که مردم شام بر اثر تبلیغات مسموم معاویه، علی (ع) را نمی شناختند وقتی حضرت در محراب شهید شد تعجب کردند.

وی ابراز کرد: تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه می تواند اعتقادات جامعه و باورهای جوانان ما را تضعیف کند و ارزش های ما را وارونه جلوه دهد و جای جلاد و شهید، ارزش و ضد ارزش را عوض کند.

حجت الاسلام تارم مدیریت فضای مجازی را امری لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: سواد رسانه امری ضروری است تا ما نسبت به ترفندها و شیوه های دشمنی دشمنان و تاثیری که این رسانه ها بر فکر و اندیشه ما می گذارند، آگاه شویم.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم، خاطرنشان کرد: این ایام الله فرصتی برای جهاد تبیین است که همه ما باید به سهم خود در تحقق این مهم بکوشیم.

وی تصریح کرد: حضور مردم و به ویژه بانوان در راهپیمایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود که مقام معظم رهبری از این رو بر حضور مردم تاکید دارند و براساس روایت امیرالمومنین علی (ع) مردم عمود و ستون دین هستند.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با ائمه جمعه فرمودند؛ «مردم عزیز ما باید بدانند که حضور آنها در عرصه های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند».

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: همچنین ایشان فرمودند؛ «اگر می بینید دشمن های پررو و گردن کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می کنند به خاطر حضور مردم است می ترسند، به معنای واقعی کلمه می ترسند.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم در صحنه و در عرصه های مختلف به ویژه لیله القدر انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مجرای اعمال حاکمیت حق و یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است.

حجت الاسلام تارم با بیان این که مشارکت مردم انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست، ابراز کرد:‌ مشارکت در انتخابات مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکای حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، انتخابات مهمترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: امروز دشمن انتخابات را هدف قرار داده و تلاش می کند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، به خواست خداوند و با بصیرتی که این امت امام حسین (ع) دارند همچون گذشته بر خلاف خواست دشمن در ۱۱ اسفندماه با حضور پرشور در انتخابات حماسه بی نظیر دیگری خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به این که تنش ایران و پاکستان با درایت دو کشور به خوبی مدیریت شده و پایان یافت، اظهار کرد: هر دو کشور به مقر گروه های تروریستی که آرامش و امنیت هر دو کشور را مورد هدف قرار داده بودند، حمله کردند.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: علی رغم توطئه آمریکا و استکبار جهانی که با تبلیغات شان پاکستان را به ایجاد تنش تشویق می کردند اما خوشبختانه با درایت دو کشور این تنش به خوبی مدیریت شد.

امام جمعه جیرفت مسئله اول و اصلی بین المللی را  موضوع فلسطین و غزه دانست و افزود: همچنان غزه مظلوم اما مقتدر در مقابل دشمنان ایستادگی می کند.

وی با بیان اینکه پیروزی از آن فلسطین و غزه است،اظهار کرد: همه باید به هر شکل ممکن از جبهه مقاومت حمایت کنند زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی هدایت گر اصلی جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام تارم گفت: مردم غزه با صبر تاریخی خود هم موجبات پیروزی شان را فراهم کردند و هم توانستند افکار عمومی جهان را متوجه مظلومیت خود و جنایات صهیونیست ها و آمریکا کنند و هم توانستند با صبر و استقامت باعث نابودی و شکست اسرائیل و آمریکا شوند.

کد خبر 1746319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha