۵۲عنوان برنامه دهه فجر ویژه بانوان مازندران برگزار می شود

پازوکی گفت: همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۲عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی ویژه بانوان در استان مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فرشته پازوکی- سرپرست اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران و رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی مازندران در نشست خبری رسانه های استان با رؤسای کمیته های تخصصی ستاد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  ضمن گرامیداشت یادو نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان  به ویژه ۳۶شهیده زن این خطه از شمال کشور، اظهار کرد: بانوان این خطه ازشمال کشور با بصیرت و تاسی از سیره فاطمی در عرصه های مختلف نظام پای کار هستند.  

وی به نقش بانوان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان همواره در گلوگاه های تاریخ ایستاده و جهت حرکت را مشخص می کنند و اجازه نمی دهند با الگوهای وارداتی به انقلاب اسلامی ضربه زده شود و موجبات ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه فراهم شود.

پازوکی به نگاه امامین انقلاب اسلامی به زن اشاره کرد و افزود: زن می تواند با عفت و حجاب در مسئولیت های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشد.

وی بابیان اینکه معرفی الگوی موفق زن ایرانی اسلامی به جامعه زنان در دستور کار قرار دارد، گفت: الگوی سوم زن مورد نظر رهبری باید گفتمان عمومی جامعه شود.

پازوکی با بیان اینکه در دهه فجر امسال برگزاری برنامه های متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی ویژه بانوان در دستور کار قرار دارد، افزود: موفقیت های بانوان به هفت بخش تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه به موفقیت های بانوان در حوزه های آموزش، بهداشت، پزشکی، سلامت، اشتغال و کارآفرینی، رسانه ها، ورزش، عرصه های قدرت و تصمیم گیری، محیط زیست و مدیرت بحران ها اشاره کرد و یادآورشد: بیش از هزار برنامه با ۵۲عنوان برنامه ای در دهه فجر به همت اموربانوان و خانواده استانداری و فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی مازندران گفت: فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت پرشور قشر عظیم مادران و دختران در برنامه‌ ریزی و برگزاری هر چه باشکوه‌تر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آئین‌های بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آشناسازی هر چه بیشتر بانوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این برنامه ها است.

پازوکی، عطر افشانی گلزار شهدا، پیاده روی بزرگ بانوان ویژه مادران و دختران و دیدار با خانواده های معظم شهدا از جمله این برنامه هاست، افزود: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ۴۵سالگی انقلاب و کودکان غزه و فلسطین، برگزاری نشست های بصیرتی، کرسی آزاداندیشی، پاتوق های گفتگو، برپایی نمایشگاه عکس و دستاوردهای هنری نیز از دیگر برنامه های بزرگداشت دهه فجر است.

وی از برپایی ایستگاه سلامت به همراه مشاوره خانواده در مناطق آسیب از جمله ذغال چال و ترک محله ساری خبر داد و گفت: یازده تا ۱۳بهمن جاری در مصلی نمازجمعه نمایشگاه دستاوردهای بانوان برپامی شود.

پازوکی از برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی، شعرخوانی، شعارنویسی، بازی های بومی و محلی و...خبر داد و افزود: بازدید از مراکز تولیدی و اشتغال خانگی به همراه معرفی بانوان موفق و نخبه را خواهیم داشت.

وی بااشاره به مشکل جمعیت و فرزندآوری در مازندران از ورود جدی اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران در حوزه جمعیت خبر داد و گفت: توانمندسازی بانوان با هدف ایجاد کسب و کار پایدار در بین زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه است.

پازوکی به اهمیت مشارکت در انتخابات اشاره کرد و خاطرنشان شد: تلاش داریم برنامه های دهه فجر به افزایش مشارکت در انتخابات ختم شود.

کد خبر 1746418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha