هر گونه شرارت آمریکا با پاسخ کوبنده ملت ایران مواجه خواهد شد

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه آمریکا مهد شرارت و جنایت است، گفت: اگر آنها بخواهند عملی انجام دهند با پاسخ کوبنده‌ای از طرف ملت ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت با اشاره به رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، اظهار کرد: نماز حق الهی بوده و شخصیتی دارد که در آخرت اثر آن تجلی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: امام سجاد علیه السلام در بخشی از رساله حقوق خود می‌فرماید «انسان وقتی می‌میرد اگر اهل نماز، روزه، زکات و ... بوده، حج واجب را انجام داده و ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفته باشد، اثر این اعمال در عالم قبر و برزخ مثل نور همراه او خواهند بود و از او محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز در عالم قیامت و برزخ در کنار انسان قرار می‌گیرد که باید اقامه آن رعایت شود، افزود: یکی از رعایت حقوق نفس نیز نماز خواندن است.

آیت الله حسینی نماز را عامل رستگاری و نردبان انسان به سوی خداوند دانست و ادامه داد: خداوند متعال نیز بهترین زمان‌ها و مکان‌ها را برای نماز مقرر فرموده که باید حق نماز را به درستی رعایت کنیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه نماز باطن را طاهر و از فحشا دور می‌کند، یادآور شد: وضو با ذکر و نیت نیز آثار و برکات فراوانی داشته که بدن و روح چنین انسانی را تطهیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماز به انسان نورانیت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: انسانی که دل پاک دارد، واجبات را انجام داده و از محرمات دوری می‌کند.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت گفت و افزود: امامان صاحب مقام امامت بوده و خداوند تاج الهی را بر سر این اشخاص قرار می‌دهد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه هیچ کس به غیر از خداوند در مسئله امامت امامان دخالت ندارد، گفت: امام معصوم از هرگونه خطا، اشتباه و وسوسه به دور بوده و نفس شیطان نمی‌تواند در چنین شخصیتی نفوذ داشته باشد.

وی امام را میزان، اسوه و الگو، حقیقت و شریعت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: خداوند اسلام و دین را به پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام تفویض کرده که صاحب علم لدنی هستند.

آیت الله حسینی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام عموی پیامبر گرامی اسلام (ص) و پدر حضرت امام علی (ع)، ادامه داد: ۳۵ سال سن داشت که پیامبر گرامی اسلام (ص) متولد شد و در سن هفت سالگی پیامبر، حضرت عبدالمطلب وفات یافت، وکالت پیامبر را تا پایان رحلت خود بر عهده گرفت.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب ادیب و شاعر بود و دو مقام و همچنین دو اسم «عبدالمناف» و «عمران» در میان اعراب و مکه داشت .

وی با اشاره به ایمان حضرت ابوطالب، افزود: حضرت امام صادق (ع) فرمود «اگر ایمان همه خلق را در یک کفه ترازو و ایمان ابوطالب در یک طرف دیگر باشد، ایمان حضرت ابوطالب برتری دارد».

آیت الله حسینی اظهار کرد: وقتی که تولد پیامبر گرامی اسلام (ص) توسط فاطمه بنت اسد همسر حضرت ابوطالب به وی اعلام شد، ابوطالب فرمود «در آینده تو جانشین وی را به دنیا می‌آوری» .

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک ۱۹ بهمن، فرا رسیدن عید مبعث و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص)، افزود: با بعثت پیامبر (ص) نور هدایت و اسلام در جهان بشریت طلوع کرد و در منطقه‌ای که جهالت و خشونت وجود داشت، آنها را از جهالت تطهیر کرد.

وی یادآور شد: شایسته نیست انسانی که عقل دارد نسبت به خالق، مالک، هستی بخش، معاد، حلال و حرام خداوند بی‌تفاوت باشد، که اگر این گونه شد، انسان از حیوان هم پست‌تر و کمتر است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بعثت باعث می‌شود که انسان‌ها در مقام انسانی خود باقی بمانند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه پرسنل نیروی هوایی ۱۹ بهمن ماه با حضرت امام خمینی (ره) بیعت کردند، گفت: این بیعت در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیر بسیاری داشت.

وی تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی بر علیه کشورمان را یادآور شد و تصریح کرد: آمریکا در همه کشورهای جهان به ویژه خاورمیانه پایگاه داشته که محلی برای لشکرکشی برای قتل و جنایت در دیگر کشورها هستند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه آمریکا جنایتکار بوده و از همه جنایتکاران نیز حمایت می‌کند، بیان کرد: هم اکنون هزاران انسان و کودک بی‌گناه و بی‌سرپناه غزه در سرما و در حالت گرسنگی در حال جان دادن هستند، ولی این موضوع برای آنها اهمیت ندارد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: ولی وقتی یک آمریکایی جنایت و شرارت می‌کند و سپس کشته می شود، همه آن را محکوم می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا مهد شرارت و جنایت است، گفت: اگر آنها بخواهند عملی انجام دهند با پاسخ کوبنده‌ای از طرف ملت ایران مواجه خواهند شد.

آیت الله حسینی گفت: آمریکا وقتی یک جنایتکار و تروریست کشته می‌شود آن را محکوم می‌کنند ولی این همه جنایت توسط آنها و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود ولی واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

کد خبر 1747672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha