پویش ملی کتابخوانی برای ایران عزیز 

مدیرعامل کانون فرهنگی هنری شهید روحی گفت: در راستای افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات؛ تصمیم به برگزاری پویش کتابخوانی با نام "برای ایران عزیز" در سطح کشور گرفته شد.

علی اکبر روحی گل خطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش مشارکت مردم در انتخابات، ما نیز به عنوان یک تشکل کتاب‌محور با همکاری برخی نهادهای فرهنگی برنامه‌ای را برای افزایش میزان مشارکت اقشار مختلف طراحی کردیم.

وی کتاب را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: به همین منظور پویش ملی کتابخوانی با عنوان «ایران عزیز» از کتاب «شبهات انتخابات» نوشته حجت الاسلام راجی برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری پویش ملی کتابخوانی برای ایران عزیز  تصریح کرد: کتابچه شبهات انتخابات که غالباً پیاده شده‌ جلسات پرسش و پاسخ حجت الاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور است، توسط اندیشکده راهبردی سعداء تهیه و تنظیم شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید روحی در مشهد ادامه داد: از شبهاتی که در این کتابچه به آن‌ها اشاره شده، می‌توان به مواردی همچون چرا رأی بدهیم؟ با این وضع مملکت چرا رأی بدهیم؟، به خاطر اعتراض به وضع موجود رأی نمی‌دهیم تا حکومت تنبیه شود، رأی نمی‌دهم چون با رأی دادن هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود!، چرا اصلا رأی بدهیم وقتی نظام خودش انتخاب می‌کند؟، اگر قرار بود با رأی دادن چیزی درست و اصلاح شود در این چهل سال وقتی مشارکت بالا بود اصلاح شده بود، رأی دادن چه تأثیری در سرنوشت من رأی اولی دارد؟ در آینده من چه تاثیری دارد؟، با توجه به اینکه دانش آموزان نسبت به گذشته از هوش سیاسی بالاتری برخوردار هستند چرا سن رأی هنوز ۱۸ سال است؟ و حضور مردم در انتخابات و رای دادن به یک کاندیدا چه تأثیری می‌تواند در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور داشته باشد؟ اشاره کرد.

پویش ملی کتابخوانی برای ایران عزیز 

روحی گفت: علاقه‌مندان مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند فایل پی‌دی اف این کتاب را بصورت رایگان از سایت مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی دریافت کنند. 

عضو انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در پایان خاطرنشان کرد: جوائز این مسابقه  شامل جوایز نفیس و ارزنده ای شامل بن خرید، کارت هدیه، محصولات فرهنگی و... می باشد و علاقه مندان تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.mketab.ir می توانند در مسابقه شرکت نمایند. 

مدیر تشکل تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور یادآور شد: این پویش هفتمین پویش ملی این موسسه در راستای ترویج آرمان های انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ می باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1749076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha