اعزام بیش از 7میلیون نفرروز مبلغ در 10 سال گذشته

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با بیان اینکه در 10 سال گذشته بیش از 7میلیون نفر روز اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور داشته ایم از فعالیت تبلیغی بیش از 7هزار بانوی طلبه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در گفتگو با خبرگزاری شبستان در استان قم با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی فعالیت های تبلیغی معاونت تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال های بعد از انقلاب گفت:  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان اولین نهاد فرهنگی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) با هدف آموزش، توانمند سازی و اعزام مبلغان تاسیس شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: در ایام دفاع مقدس، اعزام مبلغ به جبهه ها یکی از وظایف اصلی و مهم دفتر تبلیغات اسلامی به شمار می رفت. جذب، سازماندهی و اعزام مستمر مبلغان در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی از فعالیت های این نهاد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد افزود: چهار مجموعه «مرکز آموزش های کاربردی»، «اداره کل تبلیغ تخصصی»، «گروه تولید و محتوا» و «اداره کل تبلیغ عمومی» در ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت می باشند.

تولید 140 هزار دقیقه محتوا برای مبلغان

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مسائل مرتبط با کودک و نوجوان توسط استاد مرحوم راستگو، از جمله فعالیت های آغازین مرکز آموزش های کاربردی در دهه 60  بوده و در ادامه به مباحثی چون «نقد فرق های انحرافی»، «زن و خانواده»، «مباحث جامعه شناسی و روانشناسی»، «پودمانی های مرتبط با تبلیغ» و «ارتقاء رتبه های تبلیغی» توسط این مرکز راه اندازی شده و هم اکنون در دو عرصه حضوری و در سطح وسیع و گسترده تر در فضای مجازی که بالغ بر 140 هزار دقیقه مطالب ضبط شده در اختیار مبلغان قرار دارد. وزارت نفت از اولین نهادهایی است که به صورت جدی و گسترده از بستر فضای مجازی این مرکز بهره مند شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه به معرفی دیگر مجموعه های ذیل معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: اداره کل تبلیغ عمومی در ایام تبلیغی شاخص، تعداد بالغ بر 12هزار نفر مبلغ را به سراسر کشور و نهادهای مختلف اعزام می کند.

فعالیت 3هزار مبلغ متخصص در کشور

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در اداره کل تبلیغ تخصصی نیز که ازسال 1397 تاسیس شد  مبلغانی که در کنار تحصیلات حوزوی خود دارای مدارک دانشگاهی مرتبط با فعالیت های مورد نیاز می باشند، جذب، سازماندهی و به جوامع هدف در موضوعاتی چون «اخلاق و تربیت»، «اندیشه سیاسی»، «پیشگیری از اعتیاد»، «تبلیغ بالینی»، «تبلیغ دانش‌آموزی و تربیت محور»، «تبلیغ ویژه زندان»، «تحکیم خانواده ، مشاوره و مهارت های زندگی» و 30 عنوان رشته دیگر اعزام می شوند وتاکنون 3هزار مبلغ متخصص تشکیل پرونده داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: جهت بهره مندی مبلغان از مطالب متقن و مستند، گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی جهت تامین محتوای تبلیغ در 25 سال گذشته اقدام به انتشار مطالب مورد نیاز با عنوان «ره توشه» کرده است که هم اکنون این ره توشه در سه قالب «عمومی»، «تبلیغ و خانواده» و« تبلیغ و تقریب» منتشر می شود

بیش از 7میلیون نفر روز اعزام مبلغ در 10 سال گذشته

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات با بیان اینکه بیش از 7میلیون نفر روز اعزام مبلغ در 10 سال گذشته به مناطق مختلف کشور داشته ایم به تشکیل 63هزار پرونده تبلیغی در این معاونت اشاره کرد و گفت: از این تعداد 7هزار پرونده مربوط با بانوان طلبه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین  810 گروه تبلیغی در مناطق مختلف فعالیت می کنند گفت: از این تعداد 69 گروه تبلیغی مربوط به خواهران می شود که در شهرهای قم، اصفهان، مشهد، اهواز و تهران مشغول به فعالیت هستند و از این 69گروه تبلیغی ، 15گروه شامل 516بانوی طلبه در استان  قم فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد  تصریح کرد: سالیانه 30هزار حکم تبلیغی صادر می کنیم که در مناطق مختلف کشور با توجه به نیازسنجی های انجام شده به تبلیغ می پردازند.

کد خبر 1749234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha