هیات‌های مذهبی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

طالبی گفت: هیات های مذهبی در تریبون‌های مختلف مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۲۴ بهمن) در همایش هم‌اندیشی مشارکت حداکثری، تجلی و اراده ملی که با حضور هیات‌های مذهبی و مداحان استان برگزار شد، اظهار داشت: نقش هیات ها در جامعه بسیار تاثیرگذار بوده و طبق منویات رهبری، هیئات کانون جهاد تبیین هستند. 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان اقبال زیادی به هیأت‌های مذهبی دارند، افزود: از مداحان، مدیران هیئات مذهبی و هیات امنای استان داریم انتظار داریم برای افرایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند. 

طالبی تصریح کرد: مداحان و مدیران هیات های مذهبی حق ندارند له یا علیه داوطلب و کاندیدایی صحبت کنند. 


وی افزود: اینکه همه ما به دنبال تحلیل سیاسی و اطلاعات در این حوزه باشیم امری طبیعی است، اما باید بحث مشارکت مردم در انتخابات در کمال بی طرفی را در دستور کار قرار دهیم.

طالبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال به انتخابات ۱۱ اسفندماه اشاره و چهار مولفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را مورد تاکید قرار دادند که نشانگر اهمیت انتخابات امسال است. 


وی به دغدغه هیأت‌های مذهبی و روحانیون در خصوص نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم جامعه روحانیون و هیأت های مذهبی در موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تبیین گری کنند، تا انتخابات پرشور رقم بزنیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مراقب ترفندها، خراب‌کاری و سیاه‌نمایی‌های دشمن باشیم، گفت: مقام معظم رهبری همچنین در ۱۴ خرداد ماه در سخنرانی مراسم رحلت حضرت امام (ره) فرمودند که دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده است. 

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال،  گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشت، مردم حساب نظام و انقلاب را از حساب کم‌کاری مسئولان جدا کردند، مردم طی مصاحبه های خود گفتند که به خاطر انقلاب و نظام می‌آییم ولی از مسئولان هم انتظار رسیدگی به مشکلات را داریم.


وی با اشاره به امپراطوری رسانه ای دشمن، افزود: دشمن از طریق اشکال مختلف از جمله فضای مجازی، رسانه‌های تصویری، ماهواره‌ای، اینترنت و سایر تلاش دارد توفیقات نظام را وارونه نشان دهد و مشکلات موجود را چندین برابر نشان دهد تا ناامیدی را بین مردم القا کند.


طالبی تصریح کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند است اما نظام جمهوری اسلامی ملجا و ماوای مسلمین جهان، محور مقاومت و پشتیبان آزادی خواهان در سطح دنیا است.

 
وی گفت: با توجه به تبلیغات خوبی که انجام گرفته افرادی زیادی برای داوطلب شدن اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند به گونه‌ای که در هیچ دوره‌ای این میزان داوطلب وارد میدان انتخابات نشده بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از تایید صلاحیت ۱۱۸ نامزد انتخابات مجلس تاکنون در چهار حوزه انتخابیه استان خبر داد و افزود: در واقع به ازای هر کرسی انتخابیه ۳۰ نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد در نتیجه شاهد رقابت بسیار پرشور، هدفمند و هوشمندانه در استان خواهیم بود.

طالبی با اشاره به جنگ های سخت و نیمه سخت دشمن در دهه اول انقلاب، گفت: دشمنان نظام در دهه دوم انقلاب جنگ‌های فرهنگی و دهه سوم جنگ‌های هوشمند و ترورها را برنامه‌ریزی کردند که در هیچکدام به نتیجه نرسیدند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: با ارزیابی‌های انجام شده توسط شورای امنیت کشور، خراسان جنوبی با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان و کویر گسترده، دارای بالاترین ضریب امنیتی کشور است.

به گفته وی دستگاه‌های امنیتی استان خراسان جنوبی از هوشیاری خوبی برخوردار بوده و اجازه نمی‌دهند تهدید به مرز نزدیک شود و آن را در نطفه خفه می‌کنند.

کد خبر 1749871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha