کاهش نرخ تورمی نقطه به نقطه در دولت سیزدهم

منظور گفت: تورم نقطه به نقطه ابتدای امسال ۵۰.۵ درصد بوده است که با تدابیر اقتصادی دولت سیزدهم این میزان به ۳۵.۸ کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، داود منظور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به سوالات آنان پاسخ داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نرخ تورم بهمن ماه را ۱.۴ عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار پایین ترین نرخ تورم در دو سال گذشته را داشته ایم.

وی با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۵.۸ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه ابتدای امسال ۵۰.۵ درصد بوده است که با تدابیر اقتصادی دولت سیزدهم این میزان به ۳۵.۸ کاهش یافته است.

منظور در خصوص کاهش قیمت اقلام خوراکی نیز گفت: قیمت اقلام خوراکی و حبوبات روند کاهشی دارد به طوری که ۵.۹ درصد کاهش قیمت در حبوبات و ۰.۴ درصد کاهش قیمت را در گوشت و مرغ داشته ایم.

وی همچنین درباره عملکرد دولت در اجرای بودجه، تصریح کرد: امسال بودجه را  بدون کسری پشت سر می گذاریم، البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند که هیچ سالی این منابع کامل محقق نمی شود.

منظور با بیان اینکه با ابزار تخصیص و مدیریت درآمد و هزینه امسال را بدون نگرانی به پایان می رسانیم. پرداخت های ما کامل ترازمند بوده است، افزود: در پرداخت هزینه های جاری پرسنلی بالای ۹۸ درصد عملکرد داشتیم. در اموزش و پرورش بالای صددردصد عملکرد داشتیم. در  پرداخت جاری دستگاه ها هیچ مشکلی نداریم.

کد خبر 1751114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha