رقابت ۲۳ داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخاباتی شیروان

فرماندار شهرستان شیروان در خصوص نامزدهای تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه این شهرستان گفت: ۲۳ داوطلب در این شهرستان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی تایید شدند و رقابت خواهند کرد که از این تعداد دو نفر خانم و ۲۱ نفر آقا هستند.

دولت اسماعیل زاده، فرماندار شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد:  ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شدند و همچنین ۶ نفر نیز از سایر حوزه های انتخابیه به این شهرستان خراسان شمالی منتقل شده اند.

نماینده عالی دولت در شیروان در پاسخ به این سوال مبنی بر گزارش تخلفات انتخاباتی در این شهرستان عنوان کرد: تا این لحظه تخلفی که منجر به تشکیل پرونده شود، نداشته ایم.

اسماعیل زاده اضافه کرد: در قانون جدید انتخابات زمینه بروز تخلفات انتخاباتی کاهش یافته که از نکات قابل توجه در قانون جدید است چراکه به ریز مسایل ورود کرده و نظارت دارد.

وی در مورد تعداد شعب اخذ رای شهرستان شیروان بیان کرد: تعداد شعب اخذ رای شهرستان شیروان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، ۱۵۷ شعبه است که نسبت به دوره قبل انتخابات در سال ۹۸، شاهد افزایش ۱۷ شعبه در شهرستان بوده ایم.

وی تصریح کرد: در انتخابات امسال، ۱۵۷ شعبه اخذ رای در شهرستان دایر است که از این تعداد، ۹۴ شعبه شهری و مابقی روستایی است.

اسماعیل زاده افزود: برای هر شعبه اخذ رای در این شهرستان، ۱۲ مسئول به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان مشارکت دارند.

گفتنی است؛ ۲۲ هیات اجرایی در استان برگزاری انتخابات را بر عهده دارند که ۲ هیات مربوط به شهرستان فاروج است که کرسی مشترک با شهرستان قوچان در خانه ملت دارد و بر این اساس در استان ۲۰ هیات اجرایی تشکیل شده است.

هیات های اجرایی انتخابات شامل هشت عضو اصلی (معتمدان)، پنج عضو علی البدل و سه نفر نماینده حقوقی است که به ریاست فرماندار شهرستان یا بخشداران بخش های مستقل است. بر این اساس ۱۶۰ نفر معتمد به عنوان عضو اصلی هیات اجرایی انتخاب شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

کد خبر 1751185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha